خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

کشتی فرنگی جام متئو پلیکونه؛ قهرمانی اولویف و کایالپ

مسابقان فرنگی جام متئو پلیکونه ایتالیا- رضا کایالپ
نویسنده:

محسن اخلاقی

تاریخ :

15 اسفند 1399


ساعت :

۲۲:۵۸

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

مسابقات کشتی فرنگی جام متئو پلیکونه ایتالیا طی روزهای ۱۴ و ۱۵ اسفند برگزار شد.


خانه کشتیمسابقات کشتی فرنگی جام متئو پلیکونه در ایتالیا با قهرمانی نفراتی از روسیه، قزاقستان، مجارستان و ترکیه در اوزان ۱۰ گانه به پایان رسید. این مسابقات که به دلیل نزدیک بود رقابت‌های اروپایی انتخابی المپیک با استقبال چندانی از سوی کشورهای اروپایی مواجه نشده بود، در برخی از اوزان با حضور چند کشتی‌گیر از کشورهای مجارستان و قزاقستان بیشتر جنبه رقابت داخلی داشت. تیم روسیه نیز در اوزانی که موفق به کسب سهمیه نشده شرکت کرده و نفرات اصلی خود را به مسابقات اعزام نکرده بود.

تعداد کم شرکت کننده در برخی اوزان باعث شد تا محمد العجمی کشتی‌گیر کویتی در وزن ۶۳ کیلوگرم بدون پیروزی و با یک قرعه استراحت و انصراف تنها حریفش به مدال برنز برسد!

نتایج مسابقات فینال ۱۰ وزن به شرح زیر می‌باشند:

۵۵ کیلوگرم: ویکتور ودرنیکوف (روسیه) ۹ – خورلان ژاکانشا (قزاقستان) ۱

۶۰ کیلوگرم: امین سفرشایف (روسیه) – احمت اویار (ترکیه) (اویار حاضر نشد)

۶۳ کیلوگرم: آیدوس سلطانگالی (قزاقستان) – سلطان آستولی (قزاقستان) (آستولی حاضر نشد)

۶۷ کیلوگرم: میرژان شیرماخانبت (قزاقستان) ۱۲ – مته کراسنای (مجارستان) ۲

۷۲ کیلوگرم: روبرت فریچ (مجارستان) ۲ – سلجوق جان (ترکیه) ۲ (برنده: فریچ)

۷۷ کیلوگرم: زولتان لوای (مجارستان) ۳ – یونس امره باشار (ترکیه) ۱

۸۲ کیلوگرم: ادلان آکیف (روسیه) ۶ – برهان آکبوداک (ترکیه) ۱

۸۷ کیلوگرم: ایشتوان تاکاچ (مجارستان) ۴ – داوید لوشونچی (مجارستان) ۱

۹۷ کیلوگرم: موسی اولویف (روسیه) ۸ – اریک سیلواشی (مجارستان) ۰

۱۳۰ کیلوگرم: رضا کایالپ (ترکیه) ۷ – عبداللطیف محمد (مصر) ۰

در وزن ۶۷ کیلوگرم محمد ابراهیم السید کشتی‌گیر مطرح مصری و قهرمان زیر ۲۳ سال جهان در اولین مسابقه زائور کابالویف قهرمان سابق اروپا از روسیه که برای ایتالیا کشتی می‌گرفت را شکست داد. اما خود در دیدار بعد ۶-۵ مغلوب نظیر عبدالله‌یف نایب قهرمان اروپا از روسیه شد تا با شکست حریف روس مقابل کراسنای مجار در نیمه نهایی از دور مسابقات حذف شود. المات کبیسپایف کشتی‌گیر باتجربه قزاق و دارنده ۴ مدال جهانی نیز در مسابقات این وزن حاضر بود که با شکست ۹-۰ مقابل هموطنش شیرماخانبت به مدال برنز رسید تا به احتمال فراوان شانس حضور در سومین المپیک خود را از دست بدهد.

از نکات جالب مسابقات ناکامی دو کشتی‌گیر قهرمان جهان روسیه در کسب مدال بود. چنگیز لابازانوف قهرمان جهان در سال ۲۰۱۴ با سه شکست در وزن ۷۲ کیلوگرم چهارم شد و ابویزید مانتسیگوف قهرمان جهان در وزن ۷۲ کیلو که در وزن ۷۷ کیلوگرم شانس خود را امتحان کرده بود، پس از یک پیروزی به دلیل مصدومیت از ادامه مسابقات انصراف داد.

در وزن ۸۷ کیلوگرم و در مسابقاتی که بیشتر به رقابت داخلی کشتی‌گیران مجار شبیه بود ایشتوان تاکاچ پس از پیروزی ۳-۱ مقابل ویکتور لورینچ نایب قهرمان جهان در نیمه نهایی در فینال با غلبه بر کشتی‌گیر دیگری از مجارستان به مدال طلا رسید تا کار مربیان مجارستان در انتخاب نماینده المپیکی این کشور در این وزن دشوارتر از قبل شود.

موسی اولویف و رضا کایالپ دو قهرمان جهان حاضر در مسابقات بودند که موفق به کسب مدال طلا شدند. سخت‌ترین کشتی اولویف مقابل جنک ایلدم نفر سوم جهان و المپیک بود که با پیروزی ۶-۰ کشتی‌گیر روس به پایان رسید. کایالپ نیز برای کسب مدال طلا از سد یاسمانی آکوستا کشتی‌گیر کوبایی الاصل شیلی و همینطور زورابی گدخائوری از روسیه گذشت.

گفتنی است تورنمنت متئو پلیکونه طی روز‌های ۱۶ و ۱۷ اسفند در بخش کشتی آزاد مردان پیگیری می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *