خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

کشتی فرنگی صربستان با جذب کشتی گیر روسی الاصل، قدرتمندتر از قبل شد

نویسنده:

محسن اخلاقی

تاریخ :

23 اردیبهشت 1402


ساعت :

۱۹:۲۹

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

تیم ملی کشتی فرنگی صربستان با جذب یک کشتی گیر روسی الاصل قدرتمندتر از قبل شد.


اختصاصی خانه کشتی– کشتی فرنگی صربستان در سالیان اخیر با استفاده از کشتی‌گیران مطرح داخلی و همینطور به خدمت گرفتن چند ورزشکار مطرح خارجی (از جمله علی ارسلان) تبدیل به یکی از قدرت‌های کشتی فرنگی جهان شده است. این تیم که در اوزان میانی نفرات خوبی در اختیار دارد، با جذب گئورگی تیبیلوف روس، در وزن ۶۰ کیلوگرم نیز از این پس مدعی مدال جهان است. تیبیلوف که به تازگی ۲۳ ساله شده، متولد شهر ولادی‌قفقاز در اوستیای شمالی است و تا سال ۲۰۲۱ با دوبنده روسیه در مسابقات شرکت می‌کرد.

تیبیلوف روس که سابقه کسب مدال طلای نوجوانان اروپا را نیز دارد، در سال ۲۰۱۹ صاحب مدال برنز جوانان جهان شد و دو سال بعد در ۲۰۲۱ مدعی پوشیدن دوبنده تیم ملی روسیه نیز بود، اما با شکست مقابل استپان ماریانیان شانس حضور در جهانی ۲۰۲۱ نروژ در وزن ۶۳ کیلوگرم را از دست داد. تبیلیوف در همان سال در مسابقات جهانی زیر ۲۳ سال شرکت کرد و با شکست مقابل لری آبولادزه گرجستانی و علیرضا نجاتی از کشورمان به مقام پنجم جهان رسید. این پایان حضور تیبیلوف در تیم ملی روسیه بود و وی بعد از محرومیت روس‌ها به دلیل جنگ اوکراین تصمیم به تغییر ملیت گرفت و به عضویت تیم ملی صربستان درآمد.

اولین حضور رسمی تیبیلوف برای صربستان در مسابقات اروپایی ۲۰۲۳ اتفاق افتاد. تیبیلوف که به وزن المپیکی ۶۰ کیلوگرم کوچ کرده، در این مسابقات درخشان ظاهر شد و با شکست نمایندگان گرجستان، لهستان و اوکراین به نیمه نهایی رسید و پس از باخت مقابل ویکتور چوبانو در دیدار رده‌بندی، ۷-۳ از سد کرم کمال کشتی‌گیر مطرح ترک گذشت تا ضمن کسب مدال برنز اروپا خود را به عنوان یکی از مدعیان این وزن در سطح جهان مطرح کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *