خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

کشتی فرنگی قهرمانی آسیا؛ بازگشت پدیده کشتی ایران به تشک

تیم کشتی فرنگی ایران،مسابقات قهرمانی آسیا 2022
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

29 فروردین 1401


ساعت :

۱۱:۲۹

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

تیم‌ملی کشتی فرنگی ایران به دنبال تکرار قهرمانی در آسیا است.


اختصاصی خانه کشتی– مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا روزهای ۳۰ و ۳۱ فروردین در مغولستان برگزار می‌شود که تیم ملی کشتی ایران، مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات، با ترکیبی نسبتا جوان راهی این مسابقات شده است.

ترکیب تیم ایران در این مسابقات را نفرات برتر مسابقات قهرمانی کشور تشکیل می‌دهند که در ۹ وزن، نفرات اول کشور دوبنده تیم ملی را بر تن کرده‌اند و در یک وزن ( ۶۷کیلوگرم) هم نفر سوم کشور راهی این رقابت‌ها شده است.

با اینکه ترکیب ایران متشکل از جوانان تازه‌نفس و کم‌تجربه است، اما نفرات عنوان‌داری نیز در این تیم حضور دارند که در دوره قبل مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب مدال شده‌اند.

در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ که به میزبانی قزاقستان برگزار شد، مهدی محسن‌نژاد در وزن ۶۰کیلوگرم به مدال نقره رسید، و ناصر علیزاده در ۸۷ و مهدی بالی در ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا رسیدند.

اتحادیه جهانی هم در گزارشی به بررسی ستاره‌های ایران پرداخت و از ناصر علیزاده و مهدی بالی نام برد.

در بخشی از این گزارش آمده است؛ « در وزن ۸۷ کیلوگرم هواداران شاهد بازگشت ستاره نوظهور یعنی ناصر علیزاده خواهند بود.

این کشتی‌گیر ۲۴ ساله، در ۱۲ ماه گذشته ۲ باخت مقابل زورابی داتوناشویلی کشتی‌گیر صربستانی، و الکساندر کوماروف قهرمان روسیه، در مسیر کسب سهمیه المپیک و مسابقات جهانی زیر ۲۳ سال داشته است.

این فرنگی‌کار ایران سال ۲۰۲۱ در مسابقات قهرمانی آسیا موفق شد با غلبه بر رستم آساکالوف دارنده ۲ مدال جهانی از ازبکستان، و اتابک عزیزبکوف از قرقیزستان به مدال طلا برسد.

یکی دیگر از کشتی‌گیرانی که به دنبال طلای آسیاست، مهدی بالی است. این کشتی‌گیر در وزن ۹۷ کیلوگرم به روی تشک می‌رود؛ وزنی که محمدهادی ساروی، رویاهای او را برای حضور در المپیک از بین برد. این کشتی‌گیر سال گذشته در رقابت‌های قهرمانی آسیا صاحب مدال طلا شد.»

علاوه بر این سه کشتی‌گیر، امیر قاسمی منجزی، ملی‌پوش سنگین وزن ایران دیگر کشتی‌گیری است که سابقه قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد. منجزی در قهرمانی آسیا ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹ مدال طلا را به دست آورده و در این مسابقات به دنبال کسب سومین طلای خود در قاره‌کهن است.

تیم‌ملی کشتی فرنگی ایران در دوره قبل این مسابقات با ۴ طلا، ۲ نقره و ۳ برنز قهرمان آسیا شد.

 

 


*کشتی فرنگی قهرمانی آسیا؛ قرعه‌کشی مسابقات انجام شد؛ استارت شاگردان بنا برای قهرمانی

*کشتی فرنگی قهرمانی آسیا؛ یک‌طلا و دو برنز از پنج‌وزن نخست، سوغات فرنگی‌کاران از مغولستان

*کشتی فرنگی قهرمانی آسیا؛ پدیده ایرانی فینالیست شد؛ منجزی با تجربه باخت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *