خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

کشتی فرنگی قهرمانی جهان؛ سکوی تیمی برای ایران، پَر!

محمد بنا علیرضا نجاتی
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

22 شهریور 1401


ساعت :

۱۱:۵۳

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

با توجه به نتایج فرنگی‌کاران ایران در هشت‌وزن اول، تیم ملی ایران شانس ایستادن روی سکوهای سه‌گانه را از دست داد.


اختصاصی خانه کشتی- در پایان روز سوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان، نمایندگان ایران در هشت وزن نخست تنها به یک‌نقره و یک‌برنز رسیدند تا به این ترتیب شانس ایستادن ایران بر سکوهای اول‌ تا سوم از دست برود.

نمایندگان ایران در اوزان ۵۵، ۷۲، ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم به توفیقی نرسیدند و در اوزان ۶۳، ۶۷، ۸۲ و ۹۷ کیلوگرم یک‌نقره (محمدرضا گرایی) و یک‌برنز (محمدهادی ساروی) نصیب ایران شد تا به این ترتیب نایب قهرمان جهان در سال گذشته، شانس سکوی تیمی را از دست بدهد.

گفتنی است در پایان مسابقات ۸ وزن نخست کشتی فرنگی، تیم صربستان با ۱۱۰ امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد، آذربایجان با ۱۰۰ امتیاز دوم است و تیم های ترکیه با ۹۲ امتیاز، گرجستان با ۶۶ امتیاز و ایران با ۶۱ امتیاز در جایگاه های سوم تا پنجم قرار دارند.

آذربایجان در دو وزن باقی‌مانده با داشتن دو کشتی‌گیر در گروه بازنده‌ها، شانس رسیدن به ۲ مدال برنز و کسب عنوان قهرمانی جهان را دارد و ترکیه با یک فینالیست، مدعی بعدی کسب عنوان قهرمانی جهان است. در این شرایط، ایران با با داشتن تنمها یک فینالیست (امین میرزازاده در ۱۳۰ کیلوگرم)، شانسی برای ایستادن بر روی سکوی اول تا سوم این رقابت‌ها را ندارد.

این در حالیست که با توجه به غیبت روسیه به عنوان قهرمان دوره قبل جهان در این رقابت‌ها، ایران پیش از این رقابت‌ها بخت اصلی کسب عنوان قهرمانی جهان در صربستان بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *