خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

کشتی فرنگی قهرمانی کشور؛ جنگ سنگین وزن ها را هدایتی برد

نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

8 دی 1402


ساعت :

۱۱:۱۲

منبع:

تسنیم

نتایج فینال های پنج وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی کشور مشخص شد.


خانه کشتی– مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان کشور که از روز چهارشنبه (۶ دی) در سالن حیدریان قم آغاز شده، در روز سوم (۸دی) و در نوبت صبح با فینال‌های اوزان ۶۷، ۷۲، ۸۲، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم دنبال شد که محمدجواد رضایی، محمدرضا رستمی، رسول گرمسیری، مهدی بالی و فردین هدایتی عنوان قهرمانی این ۵ وزن را از آن خود کردند.

یکی از مهم‌ترین کشتی‌های فینال امروز، در سنگین‌وزن برگزار شد که علی‌اکبر یوسفی قهرمان بابلی سنگین‌وزن جهان در سال ۲۰۲۱ مقابل فردین هدایتی قهرمان آملی جوانان جهان در سال ۲۰۲۳ قرار گرفت و این کشتی‌گیر جوان بود که مقابل یوسفی به پیروزی رسید.

یوسفی که بعد از طلای جهانی دیگر هرگز در قامت یک قهرمان جهان در مسابقات ظاهر نشده، اینجا هم مقابل حریف جوانش حرفی برای گفتن نداشت.

در کشتی فینال ۹۷ کیلوگرم بین امیررضا اکبری و مهدی بالی نیز اکبری در حالیکه از حریف پیش افتاده بود و برای برنده شده در این کشتی به آب و آتش می‌زد در ثانیه‌های پایانی چند بار اقدام به اجرای سنجاب پرنده کرد که البته ثمری نداشت و درنهایت این کشتی را به قهرمان آسیا واگذار کرد.

فینال ۶۷ کیلوگرم را نیز کشتی‌گیر قمی در ۲ دقیقه با امتیاز عالی به سود خود تمام کرد تا مورد تشویق تماشاگران میزبان قرار بگیرد.

نتایج فینال‌های پنج وزن دوم این رقابت‌ها به شرح زیر است:

۶۷ کیلوگرم: آرمین محب ثابت(تهران) صفر_ محمد جواد رضایی(قم) ۹

۷۲ کیلوگرم: محمد الیاسی(سهمیه) ۳ _محمدرضا رستمی(فارس) ۱۱

۸۲ کیلوگرم: رسول گرمسیری(خوزستان) ۷ برنده _ عباس مهدی زاده(اصفهان) ۷

۹۷ کیلوگرم: امیررضا اکبری(سهمیه) یک _ مهدی بالی(مازندران) ۳

۱۳۰ کیلوگرم: فردین هدایتی(سهمیه) ۴- علی اکبر یوسفی(مازندران) یک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *