خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

کشتی فرنگی گزینشی المپیک در اروپا؛ قدرت نمایی سمنوف و ناکامی علیرضایف

گوگی کوگیاشویلی - تیم کشتی فرنگی روسیه- گزینشی المپیک
نویسنده:

محسن اخلاقی

تاریخ :

30 اسفند 1399


ساعت :

۲۳:۴۸

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

۱۲ سهمیه مسابقات کشتی فرنگی گزینشی المپیک در قاره اروپا بین ۱۰ کشور توزیع شد.


خانه کشتی– در پایان روز نخست مسابقات کشتی فرنگی انتخابی المپیک در قاره اروپا تکلیف ۱۲ سهمیه المپیک حاضر در این مسابقات مشخص شد. بر این اساس کشورهای روسیه و گرجستان موفق به کسب ۲ سهمیه شدند و هشت کشور ترکیه، آلمان، مجارستان، کرواسی، آذربایجان، فنلاند، بلغارستان و لیتوانی نیز یک کشتی‌گیر را راهی مسابقات المپیک کردند.

تیم روسیه که در سه وزن به دنبال گرفتن سهمیه و کامل کردن تیم خود بود تنها در وزن ۸۷ کیلوگرم از رسیدن به این مهم ناکام شد تا همانند کشتی آزاد نیازمند به حضور در مسابقات گزینشی مرحله آخر در بلغارستان باشد که کمتر از ۲ ماه دیگر برگزار می‌شود.

اسامی نفراتی که در این رقابت ها موفق به کسب سهمیه شده‌اند، به شرح است:

۶۰ کیلوگرم: کرم کمال (ترکیه) و اتین کینسینجر (آلمان)

۶۷ کیلوگرم: بالینت کورپاشی (مجارستان) و راماز زویدزه (گرجستان)

۷۷ کیلوگرم: بوژو استارچویچ (کرواسی) و الکساندر چخیرکین (روسیه)

۸۷ کیلوگرم: لاشا گوبادزه (گرجستان) و اسلام عباسوف (آذربایجان)

۹۷ کیلوگرم: آروی ساوولاینن (فنلاند) و کیریل میلوف (بلغارستان)

۱۳۰ کیلوگرم: مانتاس کنیستائوستاس (لیتوانی) و سرگی سمنوف (روسیه)

در وزن ۶۰ کیلوگرم کرم کمال نایب قهرمان اروپا از ترکیه در بالای جدول با شکست حریفان موفق به صعود به رقابت نهایی شد اما در پایین جدول ابتدا گئورگ قریبیان قهرمان اروپا مغلوب ممدوف از آذربایجان شد و در حالی که همه چیز برای کسب سهمیه توسط ممدوف مهیا بود وی در آخرین ثانیه کشتی نیمه نهایی در مقابل فن “سنجاب پرنده” کشتی‌گیر گمنام آلمانی غافلگیر شد تا با شکست ۵-۳ جواز حضور در المپیک را از دست بدهد.

در وزن ۶۷ کیلوگرم، بالینت کورپاشی دارنده ۴ مدال طلا و نقره و برنز جهان در وزن ۷۲ کیلوگرم که با کاهش وزن در این وزن المپیکی رقابت می‌کرد با نمایشی مقتدرانه تنها سهمیه کشور میزبان در کل این مسابقات را کسب کرد. در قسمت دیگر جدول نیز راماز زویدزه از گرجستان با پیروزی ۱۰-۱ مقابل اسلاویک گالستیان از ارمنستان به دیدار نهایی راه یافت.

در شلوغ‌ترین وزن مسابقات ۷۷ کیلوگرم و در حالی که اکثر مدعیان در قسمت پایین جدول قرار گرفته بودند، سنان سلیمانوف قهرمان اروپا از آذربایجان موفق به استفاده از این فرصت طلایی نشد و در مرحله یک‌چهارم نهایی ۱-۱ مقابل استارچویچ از کرواسی شکست کرد تا این کشتی‌گیر کروات جواز حضور در المپیک را کسب کند. اما در رقابت‌های حساس پایین جدول الکساندر چخیرکین که در آخرین لحظات جایگزین رومن ولاسوف شده بود با ۴ پیروزی خفیف و دشوار موفق به کسب سهمیه المپیک برای روسیه شد. چخیرکین در مرحله یک‌چهارم نهایی ۳-۱ ویکتور نمش قهرمان اسبق جهان از صربستان را از پیش رو ورداشت و در نیمه نهایی نیز در رقابتی که با جنجال‌های داوری نیز همراه بود ۷-۶ از سد آیت مناتساکانیان بلغار گذشت.

وزن ۸۷ کیلوگرم شاهد تنها ناکامی روس‌ها در این رقابت‌ها بود. میلاد علیرضایف قهرمان جام جهانی در وزن ۸۲ کیلوگرم در مرحله نیمه نهایی مقابل لاشا گوبادزه گرجستانی که او نیز در وزن ۸۲ کیلوگرم قهرمان جهان شده قرار گرفت، این مسابقه جذاب و تماشایی با برتری ۹-۵ کشتی‌گیر گرج به پایان رسید. گوبادزه پیش از صعود به فینال با قرعه‌ای سخت از سد متهان باشار ترک و آرتور شاهینیان ارمنی نیز گذشته بود. در پایین جدول نیز اسلام عباسوف با قرعه‌ای آسان مشکل چندانی برای کسب تنها سهمیه کشورش در کشتی فرنگی نداشت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم کشورهای فنلاند و بلغارستان جواز حضور در المپیک را کسب کردند، در بالای جدول و در رقابتی که بیشتر از کشتی به جنگ شبیه بود آروی ساوولاینن قهرمان زیر ۲۳ سال جهان در حالی که به دلیل ضربات متعدد به حریف ۲ اخطار نقض مقررات دریافت کرده بود و در آستانه سه اخطاره شدن بود با یک فن ۴ امتیازی در خاک ۵-۵ از سد نیکولوز کاخلاشویلی کشتی‌گیر گرجستانی الاصل ایتالیا گذشت. در سمت دیگر جدول نیز کیریل میلوف بلغار نایب قهرمان جهان در سال ۲۰۱۸ مشکل چندانی برای صعود به رقابت نهایی نداشت.

در رقابت‌های فوق سنگین نیز سرگی سمنوف قهرمان سابق جهان از روسیه که با شکست مقابل امیر قاسمی منجزی در قزاقستان ناکام مانده بود با ۳ پیروزی یکطرفه راهی رقابت نهایی شد تا سهمیه پنجم کشورش را کسب کند. سهمیه دیگر این وزن به کشتی‌گیر گمنامی از لیتوانی رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *