خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

کشتی گزینشی المپیک؛ مهمدی و کاویانی نژاد سهمیه گرفتند؛ ترکیب کامل تیم رنگرز در پاریس

علیرضا مهمدی
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

2 اردیبهشت 1403


ساعت :

۱۷:۳۵

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

اختصاصی خانه کشتی– در روز پایانی رقابت های کشتی گزینشی المپیک در قاره آسیا، ۲ نماینده ایران در اوزان ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم موفق به کسب سهمیه پاریس شدند تا به این ترتیب تیم ایران با ترکیبی کامل در ۶ وزن المپیکی راهی فستیوال پنج حلقه در تابستان ۲۰۲۴ شود.

پیش از این مسابقات، در مسابقات جهانی صربستان شاگردان رنگرز در اوزان ۶۰، ۶۷، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم موفق به کسب مجوز المپیک شده بودند و در بیشکک نیز امین کاویانی نژاد در ۷۷ و علیرضا مهمدی در ۸۷ کیلوگرم سهمیه گرفتند تا به این ترتیب تیم ایران با ۶ کشتی گیر و ترکیبی کامل به این مسابقات اعزام شود.

گفتنی است تیم ایران در المپیک ۲۰۲۰ با ۵ کشتی گیر راهی مسابقات شد و در وزن ۸۷ کیلوگرم سهمیه ای کسب نشده بود.

نتایج ۲ ملی پوش ایران در گزینشی المپیک قاره آسیا:

در وزن ۷۷ کیلوگرم امین کاویانی نژاد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۱ علی محمد ال عبوداح از عراق را مغلوب کرد، در نیمه نهایی با نتیجه ۶ بر ۵ لی یو از چین را شکست داد و سهمیه المپیک پاریس را بدست آورد.

در وزن ۸۷ کیلوگرم علیرضا مهمدی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۳ از سد آسان ژانیشوف از قرقیزستان گذشت و در نیمه نهایی با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل جالگاسبای بردی مرادوف از ازبکستان به پیروزی رسید و سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را از آن خود کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *