خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

کمیل قاسمی و بلال ماخوف مشترکا قهرمان المپیک لندن شدند، اما ماخوف فعلا مدالی دریافت نمی کند

نویسنده:

محسن اخلاقی

تاریخ :

23 آبان 1400


ساعت :

۰:۰۱

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

برای اولین بار در تاریخ ۱۲۵ ساله کشتی در المپیک دو ورزشکار به شکل مشترک صاحب مدال طلا خواهند بود.


اختصاصی خانه کشتی– کمیته بین‌المللی المپیک سرانجام و پس از طی زمانی بیشتر از ۹ سال مدال طلای کمیل قاسمی در المپیک ۲۰۱۲ لندن را به شکل رسمی به تایید رساند.

قاسمی در این مسابقات به مدال برنز مشترک رسیده بود، اما با اعلام دوپینگ هر دو فینالیست این وزن (آرتور تایمازوف از ازبکستان و داویت موزماناشویلی از گرجستان) تکلیف مدال طلای این ماده در اختیار IOC قرار گرفت.

این کمیته دو سال پس از اعلام خبر دوپینگ دو ورزشکار یاد شده و پس از طی کردن مسیر قانونی بسیار طولانی سرانجام جمعه شب ۱۲ نوامبر ۲۰۲۱ یعنی دقیقا ۹ سال و ۳ ماه و ۲ روز پس از برگزاری این مسابقه در روز ۱۱ آگوست ۲۰۱۲ اعلام کرد که مدال‌های این ماده به شرح زیر تغییر خواهد کرد:

۱- کمیل قاسمی (ایران)
۱- بلال ماخوف (روسیه)
۳- ترول دلاگنف (امریکا)
۳- دولت شعبانبای (قزاقستان)

با این اعلام قاسمی و ماخوف که در روز مسابقه به طور مشترک به مدال برنز رسیده بودند، مشترکا قهرمان المپیک لندن خواهند بود و دو کشتی‌گیر دیگری که با شکست در دیدار رده‌بندی به مقام پنجم رسیدند با ارتقا رتبه صاحب مدال برنز مشترک خواهند شد.

مراحل اعطای مدال به کمیل قاسمی با اعلام این خبر آغاز شده و وی باید با ارسال مدال برنز خود به IOC منتظر دریافت مدال طلا به روش مورد نظر خود باشد. اما دیگر قهرمان مشترک مسابقات بلال ماخوف فعلا به مدال طلای خود را دریافت نمی‌کند. 

بر اساس قوانین IOC ورزشکارانی که مشغول طی کردن محرومیت دوپینگ باشند، نمی‌توانند مدالی دریافت کنند و به همین دلیل بلال ماخوف روس که به دلیل محرومیت دوپینگ در مسابقات دیگر تا ژانویه سال ۲۰۲۴ محروم است، تا آن تاریخ مدال طلای خود را دریافت نخواهد کرد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *