خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

یانتبلیزه، مربی تیم گرجستان: نمی‌ خواهم باخت پتریاشویلی در توکیو را به یاد آورم؛ گنو می خواهد در پاریس طلایی شود

گنو پتریاشویلی
نویسنده:

الهام کمانگری

تاریخ :

5 بهمن 1400


ساعت :

۹:۵۶

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گرجستان در خصوص وضعیت گنو پتریاشویلی با یک سایت معتبر روسیه به گفتگو پرداخت.


اختصاصی خانه کشتی– گنو پتریاشویلی مدال طلای المپیک توکیو را در ثانیه های پایانی رقابت از دست داد و مقابل استیوسن امریکایی تسلیم شد. گنو در مسابقات جهانی نروژ نیز مقابل امیرحسین زارع شکست خورد و به نقره بسنده کرد. گئورگی یانتبلیزه، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گرجستان به سوالات خبرنگار در این خصوص پاسخ داد.

پتریاشویلی مسابقات یارگین را دوست نداشت، دلیل تصمیم ناگهانی او برای شرکت در این رقابت چه بود؟

قصد داشتیم ده کشتی گیر را به مسابقات ایتالیا بفرستیم، اما همانطور که می دانید به دلیل شیوع امیکرون، این رقابت ها به تعویق افتاد. گنو با انتخاب این که به کدام یک از این مسابقات برود روبرو بود. فکر می کردیم اگر به کراسنویارسک برود، جایی که ترکیب شرکت کنندگان قوی تر از ایتالیا است، برایش مفیدتر است.

از عملکرد او در بازی های توکیو ناامید شده اید؟

نه، من حتی نمی خواهم شکست او در فینال مقابل گیبل استیوسون را به یاد بیاورم. اگر گنو در جریان مبارزه شکست می خورد چندان توهین آمیز نبود او در امتیاز پیش بود و طی چند ثانیه مدال طلا را از دست داد. همه ما در شوک بودیم، نه اینکه بگوییم در روح خود گنو چه می گذرد. سپس پتریاشویلی به مسابقات جهانی رفت و در آنجا مغلوب امیرحسین زارع ایرانی شد. پس از آن به نظر خیلی ها دوران تسلط او در سنگین وزن به همراه طاها آکگول ترک به پایان رسیده است. البته شما این را قبول ندارید… مهمترین چیز این است که خود پتریاشویلی با این موضوع موافق نیست. و او ثابت خواهد کرد که از رقبای خود قوی تر است، اگرچه برای او این به خودی خود یک هدف نیست. انگیزه او میل به پیروزی در بازی های پاریس است. او قبلاً به همه چیزهای دیگر دست یافته است. او دو بار مدال آور المپیک شد و قهرمانی جهان و اروپا را به دست آورد.

دلایل عدم موفقیت تیم گرجستان در فصل گذشته چه بود؟

برای اولین بار در پنج سالی که با تیم ملی کار کردم، پارسال بدون «طلا» قهرمانی جهان را به پایان رساندیم و سایر نتایج هم دلگرم کننده نبود. من می خواهم امیدوار باشم که این شکست ها موقتی است و همه چیز در چرخه جدید المپیک متفاوت خواهد بود. هم روی با تجربه ها حساب می کنیم و هم روی کشتی گیران جوان آینده دار. برخی از جوانان این شانس را خواهند داشت که خود را در مسابقات قهرمانی اروپا نشان دهند.

بیشتر بخوانید:

*اردوی آماده سازی داغستانی ها برای حضور در جام یارگین (عکس)

*ویدیو؛ کشتی آزاد جهانی نروژ؛ قهرمانی امیرحسین زارع با غلبه بر گنو پتریاشویلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *