خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

گایداروف: داور کشتی جنجالی باید بیشتر محروم می شد؛ چامیزو زیبایی بخش کشتی دنیاست!

نویسنده:

یدالله محمدی

تاریخ :

19 اردیبهشت 1403


ساعت :

۱۸:۴۲

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

اختصاصی خانه کشتی– مراد گایداروف، کشتی گیر روسی الاصل بلاروس که در مسابقات جهانی ۲۰۰۳ و المپیک ۲۰۰۸ موفق به کسب مدال نقره شد، مدتی به عنوان مربی با فرانک چامیزو کشتی گیر کوبایی الاصل ایتالیا همکاری کرد و در موفقیت او نقش بسزایی داشت.

این مربی روسی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خانه کشتی، درباره جنجال های پیش آمده در کشتی چامیزو و بایراموف در مسابقات گزینشی آذربایجان گفت:

من دیگر به عنوان مربی با فرانک چامیزو کار نمی کنم اما همچنان با او در ارتباطم و او هنوز هم در شوک اتفاقات باکو است. فرانک انسانی بسیار قوی است و خود را برای مسابقه بعدی در استانبول آماده می کند که طی روزهای آینده آغاز می شود.

گایداروف درباره حکم محرومیت داور کشتی چامیزو و بایراموف و قضاوت آن کشتی حساس گفت:

به نظرم داوری آن مسابقه درست نبود و الان با سیستم های ویدیو چک، همه چیز مشخص است و داور را به درستی جریمه کردند. به نظرم باید این جریمه بیشتر می بود. چون داورانی که چنین قضاوت های نادرستی دارند نباید در مسابقات سطح بالای دنیا داوری کنند.

دارنده مدال نقره جهان و المپیک ادامه داد:

اگر می خواهیم کشتی در جهان محبوب بماند باید کاری کنیم که نه تنها در ایران و روسیه و ترکیه، بلکه در جهان معروف باشد. پس باید چنین داورانی را کنار بگذارند و از داورانی بهره ببریم که عادل و صادق باشند تا باعث اجرای عدالت در کشتی شوند.

مربی سابق فرانک چامیزو در پایان گفت:

نفراتی مانند فرانک چامیزو به کشتی آزاد دنیا زیبایی می بخشند و در مسابقاتی که شرکت می کنند به آن جذابیت می دهند که این را می تواتید از سبک کشتی و فنون آن ها ببینید. امیدوارم او بتواند در ترکیه سهمیه المپیک را کسب کند و با خیال راحت به فکر کسب مدال در پاریس باشد.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *