خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

گرد پیری بر چهره ابراگیم‌اف؛ ستاره ازبک، سن و سال نمی‌شناسد

ماگومد ابراگیم اف
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

18 خرداد 1401


ساعت :

۲۰:۱۵

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

ماگومد ابراگیم‌اف، با کسب مدال برنز تورنمنت قزاقستان، نشان داد علی رغم سن و سال بالا، همچنان رویاهای بزرگی در کشتی دارد.


اختصاصی خانه کشتی– با اینکه ماگومد ابراگیم اف، آزادکار روسی الاصل ازبکستان در سال های اخیر با ایرانی‌های مختلفی سرشاخ شده، اما با شنیدن نام او، خاطره کشتی رضا یزدانی در المپیک ریو تداعی می شود.

ماگومد ابراگیم اف، دانش آموز مدرسه کشتی داغستان، تا سال ۲۰۱۴ برای روسیه کشتی می گرفت و پس از آن تصمیم گرفت با پرچم ازبکستان به میدان برود.

ابراگیم اف یکی از کشتی گیرانی است که با ایرانی های مختلفی سرشاخ شده و از احسان امینی مربی فعلی تیم ملی، تا احسان لشگری، رضا یزدانی و علیرضا کریمی با او مصاف کرده اند.

آزادکار وزن ۹۷ کیلوگرم ازبکستان، در المپیک ریو با ضربه فنی رضا یزدانی را شکست داد و به برنز المپیک رسید، و در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ هم در نیمه نهایی، مقابل علیرضا کریمی شکست خورد و مدال برنز آن مسابقات را بر سینه زد.

حالا و در سن ۳۷ سالگی، با اینکه سفیدی موهای ابراگیم اف نشان از بالا رفتن سن و سال او دارد، این ستاره ازبک ها نشان داد همچنان قصد ندارد از کشتی خداحافظی کند و هفته گذشته، در رقابت های بین المللی قزاقستان در وزن ۹۷ کیلوگرم مدال برنز را کسب کرد تا نشان دهد همچنان می خواهد با پرچم ازبکستان، در میادین مختلف بدرخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *