خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

گزارش ویژه اتحادیه جهانی؛ هیچ‌چیز مهم‌تر از نگاه به حسن یزدانی نبود

حسن یزدانی
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

16 خرداد 1401


ساعت :

۰:۲۶

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

حسن یزدانی موفق شد مدال طلای تورنمنت بین‌المللی قزاقستان را بر سینه خود بیاویزد.


اختصاصی خانه کشتی– چهارمین روز از رقابت‌های کشتی قزاقستان، جام بولات تورلیخانوف، در حالی با برگزاری مسابقات کشتی آزاد به پایان رسید که دو‌ نماینده ایران، صاحب دو طلا شدند.

اتحادیه جهانی کشتی، در گزارشی ویژه به کشتی‌های حسن یزدانی پرداخت و نوشت:

تا پیش از برگزاری فینال حسن یزدانی مقابل بوریس ماکوئف، مسابقات مختلفی برگزار شد، اما وقتی نام یزدانی برای برگزاری فینال وزن ۸۶کیلوگرم شنیده شد، به راحتی می‌شد فهمید که ستاره بزرگ کشتی در دنیا کیست و به محض پیروزی‌اش مقابل ماکوئف، هواداران برای گرفتن عکس یادگاری با او صف کشیدند. حضار برای دست دادن با او، تا مسیر خروجی همراهی‌اش کردند و هیچ‌چیز مهم‌تر از نگاه کردن به‌ او نبود.

یزدانی هفت‌ماه پس از کسب طلای اسلو به تشک بازگشت. جایی که با شکست دادن دیوید تیلور، پس از سه شکست موفق شد طلسم او را بشکند و کمی از غم شکست در المپیک را تسکین دهد.

او در فینال به مصاف کشتی‌گیری رفت که در فینال رقابت‌های جهانی ۲۰۱۷ او‌ را شکست داده بود و این بار هم موفق شد مچ او را بخواباند.

یزدانی درباره این مسابقات گفت:

حدود هشت ماه است که در مسابقات شرکت نکرده بودم. تصمیم گرفتم در این مسابقات کشتی بگیرم تا نقاط ضعفم را دوباره ارزیابی کنم و بدن و ذهنم را در وضعیت مطلوبی نگه دارم تا بتوانم برای مسابقات بین المللی پیش رو آمادگی کامل داشته باشم.

پیروزی‌های درخشان و قاطع او، گواه آمادگی اوست که چگونه در بهترین فرم است.

قهرمان جهان با بیان اینکه سطح این مسابقات خوب بود، گفت:

کشتی گیران بزرگ آسیایی و اروپایی‌ای در این رقابت‌ها حضور داشتند که بسیار خوب بودند. هدف اصلی من در اینجا، این بود که روی تشک باشم و بتوانم بدنم را آماده نگه دارم و این مسابقات به خوبی به من در راه این هدف کمک کرد.

ستاره کشتی ایران، کمتر از سه ماه دیگر باید در بلگراد صربستان کشتی بگیرد و از عنوان قهرمانی جهان در وزن ۸۶ کیلوگرم دفاع کند. یزدانی در حالی که مسابقات آینده خود را فاش نکرد، حضور در تورنمنتی قبل از بلگراد رد نکرد.

او گفت:

اگر مربی من صلاح بداند بله، دوست دارم در مسابقات شرکت کنم.” با این حال، پس از ماه‌ها دوری رسمی از تشک، نتایجی را که انتظارش را داشتم کسب کردم و اکنون در این مرحله، تا زمانی که مربی رقابت در یک مسابقه را مناسب ببیند، حاضر به انجام این کار خواهم بود.

 

12 دیدگاه برای “گزارش ویژه اتحادیه جهانی؛ هیچ‌چیز مهم‌تر از نگاه به حسن یزدانی نبود
  1. احمد گفت:

    درود پهلوان حسن یزدانی.به بردهات عادت کردیم وخداقوت.روح کشتگان درراه وطن از شما راضی هستن.از طرف همه ملت ایران دست گلتا می‌بوسم.

  2. ارش گفت:

    روزها و ماه ها منتظر میمونیم تا کشتی حسن یزدانی را ببینیم . اما انگار حسن عجله داره تا ما آماده دیدن کشتی بشیم سوت پایان بازی رو داور میزنه و یهو نتیجه ۱۰ پهن به نفع حسن و کشتی تموم …..

  3. شهرام گفت:

    پهلوون حسن یزدانی نابغه ی کشتی ازاد خدا قوت مرد شیر مادرو نان پدر واقعا حلالت فکر نکم تا چند سال اینده کسی پیدا بشه بهتر از داش حسن پرچمت همیشه بالاس چ ببری چ ببازی ما دوست داریم یل جویبار

  4. رسول گفت:

    با احترامی که برای دیوید تیلور دارم باید بگویم تیلور در برابر یزدانی برای همیشه ده هیچ خواهد شد و برگی برای رو کردن ندارد کشتی تیلور مقابل یزدانی تمام شده است

  5. جعفر مرادی گفت:

    تکراری شده همه رو ۱۰هیچ جارو میکنه بجز تیلور که کمی فشار میاره هیچکس یارای مقابله نیست و فقط بازی اون با تیلور تماشا داره

  6. علی گفت:

    امیدوارم که در همه ابعاد زندگی موفق باشید

  7. حسین گفت:

    حسن یزدانی پهلوان و محبوب مایه افتخار و عزت مردمی ، عاشقتیم

  8. هادی گفت:

    دمت گرم پهلوون 😘

  9. Reza گفت:

    الحق که تختی زمانی جوانمرد
    خدا قوت , نفست همیشه گرم که باعث لحظاتی فراموشی درد و رنج مردم میشی و این اوج لذت و غرور برای یک ایرانیست⁦❤️⁩⁦❤️⁩

  10. Parinaz گفت:

    خدا قوت پلوون که همیشه شادمون میکنی🌷🌷

  11. حکیم گفت:

    دیدن مسابقه کشتی حسن یزدانی شیرین ترین لذت دنیاست

  12. ملک محمد گفت:

    خداحفظت کن پهلوان .ذائقه مردم راشبرین کردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *