خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

گزارش ویژه اتحادیه جهانی از سنگین‌وزن پرافتخار ایران؛ قاسمی: خوشحالم تجربه‌ام را به بقیه انتقال دهم

نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

15 اردیبهشت 1402


ساعت :

۲۱:۲۹

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

اتحادیه جهانی کشتی، در گزارشی ویژه به انتخاب کمیل قاسمی به عنوان مدرس اتحادیه جهانی پرداخت.


اختصاصی خانه کشتی– کمیل قاسمی، قهرمان المپیک ۲۰۱۲ و دارنده مدال نقره ریو ۲۰۱۶، افق شغلی خود را با دنبال کردن گواهینامه مربی‌گری و تدریس کشتی در سطح جهانی (UWW) گسترش داد. قاسمی سال گذشته در مسابقات قهرمانی آسیای جنوب شرقی، با کامبوج اولین قدم خود را با حضور در آزمون گواهینامه برداشت.

او به مدت دو سال به عنوان مربی تیم ملی کامبوج به دنبال ارتقای مهارت و دانش خود بود. قاسمی پس از شرکت در دوره مربیگری، آموزش و مقدماتی داوری سطح ۱ که توسط Olympic Solidarity با همکاری UWW برگزار شد، در اسفندماه به دوره مربیان تایلند دعوت شد.

قاسمی در آذرماه گفت:

خوشحالم که تجربه و تخصصم را با همه شرکت کنندگان به اشتراک بگذارم. UWW به اعضای وابسته خود متعهد می ماند و همیشه نگران توسعه آنها است و متعهد است که با همه شرکای مربوطه در راستای این هدف توسعه پایدار کار کند و در عین حال مسیر استراتژی ۲۰۲۲-۲۰۲۶ را حفظ کند.

قاسمی که از ستاره‌های کشتی جویبار در ایران است، افتخارات متعددی را در کارنامه خود کسب کرده؛ او در مسابقات قهرمانی زیر ۲۰ سال آسیا دو مدال طلا و در مسابقات جهانی زیر ۲۰ سال مدال برنز کسب کرد.

از دستاوردهای قابل توجه قاسمی می توان به یک مدال نقره جهانی نیز در کنار دو مدال المپیک اشاره کرد که او را به موفق ترین کشتی گیر سنگین وزن ایران تبدیل کرد.

قاسمی پس از بازنشستگی در سال ۲۰۱۹ به مربیگری روی آورد و به تیم کشتی کامبوج پیوست. تخصص او در مسابقات قهرمانی کشتی جنوب شرقی آسیا که در سال ۲۰۲۱ برگزار شد، به ثمر نشست، جایی که کشتی گیران کامبوج به مهم ترین موفقیت خود از زمان حضور در مسابقات چند سال پیش دست یافتند و در مجموع ۱۹ مدال شامل سه طلا، سه نقره و ۱۳ برنز زیر نظر قاسمی به دست آوردند.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *