خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

گلیج: سعدالله اف زیرکانه اجازه نداد به او بچسبم و برنامه ام را پیاده کنم

مجتبی گلیج سعدالله اف- جهانی نروژ- جام علی اف
نویسنده:

الهام کمانگری

تاریخ :

13 تیر 1400


ساعت :

۲۱:۲۵

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

مجتبی گلیج پس از کسب مدال برنز جام علی اف روسیه به سوالات خبرنگار خانه کشتی پاسخ داد. 


خانه کشتیمجتبی گلیج ملی پوش وزن ۹۷ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در خصوص دیدار خود با عبدالرشید سعدالله اف در جام بین المللی علی اف روسیه به خبرنگار خانه کشتی گفت:

مربیان تیم ملی از شرایط جسمی بنده اطلاع دارند. از ناحیه زانو آسیب جزئی دیده بودم به طوریکه که راه رفتن هم برایم سخت شده بود و این موضوع مانع تمرین کردنم در اولین اردو پس از جام تختی شده بود. تنها در اردوی آخر توانستم تمرین کشتی انجام دهم و این باعث شده بود در جام علی اف مانند جام تختی سرحال نباشم و نتوانم از تمام توانم استفاده کنم.

وی در این خصوص ادامه داد:

در کشتی با سعدالله اف آنطور که باید از خودم راضی نبودم. حریف من را می شناخت و با سبک کشتی من آشنا بود. او با فاصله دادن توانست کارهای خود را انجام دهد و من سعی در این داشتم که به او بچسبم ولی اجازه نمی داد. سعدالله اف کشتی گیری نیست که امکان شکست دادنش وجود نداشته باشد، فقط باید با تمام وجود مبارزه کرد. برای کشتی گرفتن با او ترسی نداشتم، استرس در همه کشتی ها هست ولی من از اسم حریف نترسیدم و به دلیل اشتباه فنی باختم. مطمئنا در مسابقات بعدی سعی در رفع این اشتباهات دارم و قطعا در مسابقه بعدی می توانم خیلی بهتر با او کشتی بگیرم.

این آزادکار تنکابنی در پاسخ به این سوال که فکر می کنید مدال المپیک در وزن ۹۷ کیلوگرم بین چه کسانی تقسیم می شود، گفت:

به نظر من محمدحسین محمدیان یکی از شانس های اصلی کسب مدال در المپیک است. در این وزن همانطور که قابل حدس است سعدالله اف و کایل اسنایدر از دیگر مدعیان کسب مدال هستند. کشتی گیر گرجستانی نیز به نظر من میتواند از شانس های کسب مدال المپیک باشد. کشتی گیر ازبکستانی نیز در صورت داشتن قرعه مناسب شانس کسب مدال را دارد.

گلیج در خصوص حریفانش در چرخه انتخابی و شانس پوشیدن دوبنده تیم ملی در جهانی نروژ توضیح داد:

خودم را از شانس های پوشیدن دوبنده تیم ملی می دانستم، اما بنا به دلایلی کادر فنی نخواست از من استفاده کند. امیدوارم بتوانم از این مرحله چرخه انتخابی با موفقیت عبور کنم و این را در خود می بینم که در مسابقه مستقیم با شعبانی و محمدیان موفق باشم. مربیان بهترین تصمیم را در این زمینه می گیرند و فرد شایسته برای مسابقات جهانی با برگزاری مسابقات انتخابی گزینش می‌شود. خودم را برای کشتی با محمدیان و شعبانی آماده کردم. هر دو از رفقا و رقبای من و کشتی گیران خوبی هستند. انشالله بتوانم دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی را بر تن کنم و به یاری خداوند صاحب خوش رنگ ترین مدال در این مسابقات شوم.

وی در پایان اضافه کرد:

در آخر هم از تمامی مردم عزیز کشورمان خواستار دعا برای ملی پوشان کشتی فرنگی و آزادمان در المپیک هستم. همه بچه ها لایق کسب مدال در المپیک هستند و امیدوارم با دعای خیر مردم این امر محقق گردد.


*ویدیو؛ خلاصه کشتی مجتبی گلیج و سعدالله اف در جام علیف روسیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *