خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

گیبل استیوسون، پدیده ای که یاد بومگارتنر را برای آمریکایی ها زنده کرد

بورس بومگارتنر- گیبل استیوسون
نویسنده:

امین کوهساریان

تاریخ :

22 مرداد 1400


ساعت :

۱۷:۱۴

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

گیبل استیوسون را باید پدیده کشتی آزاد در المپیک توکیو دانست، جوان ۲۱ ساله ای که با قهرمانی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم همه را انگشت به دهان کرد. 


خانه کشتی– در حالی که تمامی کارشناسان طاها آکگول و گنو پتریاشویلی را دو مدعی اصلی کسب مدال طلای المپیک توکیو در سنگین وزن کشتی آزاد می دانستند، اما این گیبل استیوسون کشتی گیر جوان ‌و ۲۱ ساله بود که در میان شگفتی همگان طلای المپیک را به سینه زد.

استیوسون پیش از حضور در المپیک در میدان بزرگی حضور نداشت و پس از درخشش در مسابقات انتخابی آمریکا به مسابقات پان امریکن اعزام شد که همان تورنمنت مهم ترین تجربه حضورش در مسابقات بین المللی در رده سنی بزرگسالان بود. او اما در المپیک به صغیر و کبیر رحم نکرد و با تکیه بر قدرت بدنی بالا و سرعت انفجاری خود تمامی رقبایش را از دم تیغ گذراند. 

او در المپیک ابتدا آیال لازاریف از قرقیزستان را شکست داد و در دور دوم طاها آکگول کشتی گیر سرشناس ترکیه و عنوان دار کشتی جهان و قهرمان المپیک ریو را از پیش رو برداشت. در مرحله نیمه نهایی کشتی گیر مغولستانی هم حریف استیوسون نشد. اما اوج کار این کشتی گیر اهل مینه سوتای آمریکا در فینال المپیک بود، جایی که او پتریاشویلی گرجستانی را در ثانیه های پایانی از پا در آورد و بعد از ۳۰ سال طلای بروس بومگارتنر در المپیک را برای آمریکایی ها تکرار کرد. 

با توجه به توانایی های فنی استیوسون و همچنین قدرت بدنی و سرعت بالای بدنش، طلای المپیک توکیو می تواند شروع دوران پرافتخار این کشتی گیر در سنگین وزن کشتی آزاد جهان باشد و باید دید آیا او می تواند عناوین بروس بومگارتنر را برای آمریکایی ها تکرار کند یا خیر. 

بومگارتنر سنگین وزن افسانه ای آمریکایی ها دو طلا، یه نقره و یک برنز المپیک و همچنین ۹ مدال رنگارنگ مسابقات جهانی را در کارنامه دارد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *