خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

یکه‌تازی ستاره آمریکایی ادامه دارد؛ توماس گیلمن به دنبال فتح دوباره جهان(عکس)

توماس گیلمن
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

24 اردیبهشت 1401


ساعت :

۲۱:۲۰

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک، موفق شد در مسابقات قاره آمریکا عنوان نخست را کسب کند.


اختصاصی خانه کشتی– در طول یک سال گذشته، توماس گیلمن ستاره کشتی آزاد ایالات متحده آمریکا، موفق شده رویاهای خود را به حقیقت گره بزند و توانسته به موفقیت های زیادی از لیست انتظار خود برسد. در واقع سال گذشته، یک سال کاملا رویایی برای گیلمن بود که موفق شد یک مدال برنز المپیک، و یک طلای جهان را به ویترین افتخاراتش اضافه کند.

در روزهای گذشته، و در ادامه دوران طلایی آزادکار وزن ۵۷ کیلوگرم آمریکا، او با کسب طلای پان آمریکن موفق شد اول طلای خود در قاره را کسب کند و آماده میادین پیش رو شود.

گیلمن در مسابقات قهرمانی قاره آمریکا سه دور کشتی گرفت که در هر سه مبارزه، با قاطعیت رقبا را شکست داد و در مجموع ۳۴ بر ۲ از حریفان برنده شد. او دو کشتی خود در فینال مقابل نماینده پورتوریکو، و در یک چهارم نهایی مقابل پرو را با ۱۱ بر صفر برد و تنها در نیمه نهایی ۲ امتیاز به رقیب خود داد که نهایتا آن کشتی را هم با نتیجه ۱۲ بر۲ برنده شد.

این کشتی گیر ۲۷ ساله که اکنون یک کشتی گیر باتجربه در تیم ایالات متحده است، چهار سال پس از کسب مدال برنز در پان آمریکن، موفق شد مدال خود را به خوشرنگ ترین مدال، ارتقا دهد.

قهرمان مسابقات پان آمریکن در مورد فینال خود مقابل داریان کروز از پورتوریکو گفت:

می دانستم که آماده پیشروی هستم. من می خواستم پاهایم را سریع حرکت دهم و در نقطه برتری قرار بگیرم و در جایی که نقطه قوتم بود کشتی گرفتم.

گیلمن با استفاده از زیرگیری های خوب و باراندازهای مناسب، یک کلاس درس را در طول این تورنمنت اجرا کرد و همه رقبا را کنار زد.

او درباره برنامه خود در کشتی هایش گفت گفت:

این تقریباً برنامه کشتی من در هر زمان است، صرف نظر از اینکه حریف کیست، سعی می کنم از فنونی که می توانم در کشتی انجام دهم آگاه باشم، در موقعیت ها صبور باشم و حریف را وادار کنم در جایی که من خوب هستم کشتی بگیرد.

رشد این ستاره ۲۷ ساله، از زمان کسب مدال نقره در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ شروع شد و در ادامه او به بلوغ فنی رسید تا توانست در قهرمانی جهان بر سکوی نخست بایستد. او سال گذشته، پس از کسب مدال طلا در مسابقات جهانی اسلو، گفته بود که دارد یاد می گیرد که همیشه برنده شود و در این مسیر، ثابت قدم بماند.

گیلمن در اسلو گفته بود:

من شروع به یادگیری نحوه برنده شدن به عنوان یک رقیب کردم. فکر می‌کنم کشتی‌گیر خوبی هستم، اما نمی‌دانم که همیشه می‌توانم بر اساس یک برنامه استوار پیروز شوم یا نه.

در ادامه مسیر، دارنده مدال برنز المپیک باید در مسابقات انتخابی کشورش به روی تشک برود که البته مشخص نیست حریف او چه کسی است و گیلمن در صورت پیروزی، دوبنده کشورش در مسابقات جهانی صربستان را بر تن خواهد کرد.

قهرمان سبک وزن جهان در سال ۲۰۲۱، این شانس را دارد تا در بلگراد از عنوان خود دفاع کرده و برای دومین سال پیاپی، بر بام جهان بایستد. این در حالی است که حضور کشتی گیران روسی هم در این مسابقات قطعی نیست و در صورت غیبت آن ها، توماس یک فرصت بسیار مناسب برای تکرار قهرمانی جهان دارد. به گفته قهرمان قاره آمریکا، رقیب اصلی او راوی کومار از هند است که سبک کشتی مشابهی با یکدیگر دارند.

گیلمن در این باره گفت:

چند نفر به عنوان رقبای جدی در ذهن من هستند، اما من برای رقابت با همه آماده می شوم. راوی کومار از هند هم مثل من یک مبارز است. من دوست دارم با او کشتی بگیرم و تا کنون هرگز با او کشتی نگرفته ام. این برای هوادارن کشتی هیجان انگیز خواهد بود که کشتی ما را ببینند.

 

توماس گیلمن توماس گیلمن توماس گیلمن توماس گیلمن


*توماس لورینچ: کشتی با محمدعلی گرایی سخت‌ترین مبارزه دروان ورزشی‌ام بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *