خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

یک بازگشت طلایی با طعم شوک و انتقام؛ زارع: قبول دارم کیفیت خوبی از خود نشان ندادم

امیرحسین زارع
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

15 خرداد 1401


ساعت :

۱۲:۱۸

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

امیرحسین زارع موفق شد مدال طلای تورنمنت قزاقستان را کسب کند.


اختصاصی خانه کشتی- امیرحسین زارع، سنگین وزن ملی پوش کشتی آزاد که قهرمانی جهان و مدال برنز المپیک را در کارنامه دارد، پس از مسابقات جهانی نروژ به استراحت پرداخت و به همراه حسن یزدانی و کامران قاسمپور، در هیچ مسابقه ای شرکت نکرد.

آن ها پس از هفت ماه، در مسابقات بین المللی قزاقستان به روی تشک رفتند تا دوباره آماده حضور در مسابقات پیش رو شوند. زارع در روز نخست این مسابقات، موفق شد با شکست همه رقبا به قهرمانی برسد که اتحادیه جهانی کشتی، در گزارشی ویژه به عملکرد سنگین وزن ایرانی پرداخت:

قهرمان جهان در حالی که مات و مبهوت به تابلوی امتیازات سالن بالوان شولاک نگاه می کرد، مانند هواداران ایرانی امیدوار بود که درخواست بازبینی صحنه حریف قزاق ناموفق باشد.

در فینال سنگین وزن کشتی آزاد، در رقابت های بین المللی قزاقستان، امیرحسین زارع به مصاف یوسف باتیرمورزایف، کشتی گیری از کشور میزبان رفت که یکی از جذاب ترین مسابقات را روی صحنه بردند.

کشتی گیر قزاقستانی که در کشور خود کشتی می گرفت و توسط اکثر حاضران در سالن تشویق می شد، در ابتدا با یک تندر ناقص، زارع را خاک کرد و سپس با سه بارانداز، ۶ امتیاز گرفت تا در مجموع ۸ بر صفر پیش بیفتد. این کشتی گیر در ادامه درخواست بازبینی صحنه را داشت و معتقد بود فن تندر او، چهار امتیاز داشته که اگر این موضوع تایید می شد، زارع با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست می خورد اما درخواست او رد شد تا کشتی ۸ بر ۱ شود و زارع دوباره به کشتی برگردد.

این کشتی جذاب، در ادامه ۱۰ بر ۷ به سود باتیرمورزایف شد که زارع بازگشت خود را آغاز کرد و روی ریل امتیازگیری افتاد. او نهایتا ۱۴ امتیاز دیگر به دست آورد تا کشتی را با نتیجه ۲۱ بر ۱۰ به سود خود پایان دهد و یک بازگشت طلایی داشته باشد.

پس از این کشتی، زارع با لبخند گفت:

بله، [هنوز از فینال شوکه هستم]. در کشتی فینال و کشتی های قبل از آن هم امتیاز از دست دادم اما امیدوارم در آینده جبران کنم و این اشتباهات را تکرار نکنم.

این یک تورنمنت بسیار خوب، برای قهرمان ۲۱ ساله جهان بود زیرا او از همان ابتدا برای یافتن ریتم خود تلاش می کرد.

زارع در ادامه در گفت و گو با اتحادیه جهانی، گفت:

اولین بار بود که بعد از مسابقات نروژ، بعد از یک وقفه طولانی کشتی گرفتم. من همچنین یک مصدومیت جزئی از ناحیه پا داشتم که باعث شد برای مدتی طولانی تمرین نکنم. اما مربیانم به من کمک کردند تا برای کشتی گرفتن در اینجا آماده شوم. در اینجا کیفیت خوبی از کشتی خودم نشان ندادم اما امیدوارم در آینده بهترین عملکردم را داشته باشم. به خصوص در بلگراد.

 


*تورنمنت بین‌المللی قزاقستان؛ یزدانی و قاسمپور، همان همیشگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *