خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

سلامت کشتی گیران در خطر است، لطفا فعلا لیگ را برگزار نکنید

اردوی تیم ملی کشتی - لیگ را برگزار نکنید
نویسنده:

ایمان علیزاده

تاریخ :

25 آبان 1399


ساعت :

۲۰:۱۸

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

بدون شک برگزاری دور رفت مسابقات لیگ برتر کشتی و پس آن برپایی اردوی تیم های ملی در مثبت شدن تست کرونای بسیاری از کشتی گیران و مربیان تاثیر بسزایی داشت. با این اوصاف آیا برگزاری دور برگشت لیگ برتر کشتی آن هم درست در زمان اوج موج سوم شیوع بیماری کرونا جایز است؟ 


خانه کشتی– رقابت های لیگ برتر کشتی و پس از آن اردوی تیم های ملی برای حضور در مسابقات جهانی با شعار رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی برگزار شد. اما پس از آن تقریبا هر روز خبر مثبت شدن تست کرونای یکی از کشتی گیران و مربیان به گوش رسید و این روند هنوز هم ادامه دارد. 

با این وجود سازمان لیگ فدراسیون کشتی قصد دارد دور برگشت مسابقات لیگ را برگزار کند. اقدامی که منطقی به نظر نمی رسد و می تواند سلامت تعداد بیشتری از کشتی گیران را به خطر بیندازد. 

مسئولان برگزاری مسابقات لیگ برتر خود بهتر از هر کسی بر این موضوع واقفند که هر چقدر هم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، باز هم نمی توانند از گزند ویروس کرونا در امان بمانند. این تجربه ایست که آن ها از برگزاری دور رفت لیگ برتر و اردوهای تیم های ملی به دست آوردند. 

انصافا سازمان لیگ در طول برگزاری مسابقات در رعایت پروتکل های بهداشتی کمکاری نکرد. اما آمار کشتی گیران و مربیان مبتلا به این ویروس نشان می دهد که آن ها در حفظ سلامت کشتی گیران و مربیان موفق نبوده اند. 

در حال حاضر تهران در بحرانی ترین وضعیت شیوع این بیماری به سر می برد و برای طی کردن موج سوم کرونا حداقل یک ماه زمان لازم است. در نتیجه برگزاری مسابقات لیگ در تهران آن هم در این برهه از زمان خطری جدی برای کشتی گیران محسوب می شود. علاوه بر آن، این موضوع برای فدراسیون کشتی بازخورد بدی خواهد داشت. فدراسیونی که با پیگیری های فراوان توانست ستاد مقابله با کرونا را متقاعد کند و جواز برگزاری مسابقات را کسب کند، قطعا باید پاسخگوی آمار بالای مبتلایان باشد. 

در نتیجه سازمان لیگ فدراسیون کشتی بایستی در زمان برگزاری دور برگشت مسابقات لیگ تجدید نظر کند و حداقل تا فروکش کردن موج سوم کرونا منتظر بماند. 

یادمان باشد، فدراسیون کشتی برای کسب سهمیه های کامل المپیک و پس از آن موفقیت در آوردگاه توکیو باید کشتی گیران سالم و سرحال داشته باشد. به همین منظور باید برای حفظ سلامت شان در چنین اوضاعی با وسواس بیشتر عمل کند و بهترین تصمیم ممکن را بگیرد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *