خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

کشتی فرنگی قهرمانی جهان؛ سه نماینده ایران حذف شدند؛ علیزاده در شانس مجدد

ناصر علیزاده
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

19 شهریور 1401


ساعت :

۲۲:۱۰

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

در بین ۴ نماینده کشتی ایران در روز نخست کشتی فرنگی قهرمانی جهان، ناصر علیزاده تنها نماینده ایران بود که به شانس مجدد راه‌ یافت.


اختصاصی خانه کشتی– با برگزاری رقابت‌های نیمه‌نهایی چهار وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی جهان، از بین چهار نماینده ایران، تنها ناصر علیزاده به شانس مجدد راه یافت تا برای حضور در رده‌بندی و کسب مدال برنز تلاش کند، و سه نماینده دیگر ایران از گردونه مسابقات حذف شدند.

در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا دادمرز پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۵ از سد اکرم اوزترک از ترکیه گذشت. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل امانگالی بکبولاتوف دارنده مدال نقره آسیا از قزاقستان با نتیجه ۳ بر ۱ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر قزاقستانی در مرحله نیمه نهایی، دادمرز از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۷۲ کیلوگرم محمدرضا مختاری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۳ مقابل ابراهیم غانم از فرانسه مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۵ بر ۴  آنتونیو کامنیاسیویچ از کرواسی را از پیش رو برداشت. وی دور سوم با  نتیجه ۶ بر ۱ مغلوب کیم هیون وو  قهرمان جهان و المپیک از کره جنوبی شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۸۷ کیلوگرم ناصر علیزاده در دور اول با نتیجه ۶ بر ۵ میرکو مینگوزی از ایتالیا را مغلوب کرد وی در دور بعد با نتیجه ۵ بر ۳ آتابک عزیزبیکوف از قرقیزستان را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

وی در این مرحله با نتیجه ۲ بر ۱ مغلوب تورپال بیسلطانوف قهرمان اروپا از دانمارک شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، وی نیز به گروه بازنده ها رفت. علیزاده در این گروه مقابل بارتلمی تشوشا از کنوگو قرار می گیرد و در صورت پیروزی در این حریف، فردا شب برای کسب مدال برنز به مصاف علی چنگیز از ترکیه خواهد رفت.

مسابقات شانس مجدد (گروه بازنده ها) ظهر فردا (یکشنبه) برگزار می شود.

فینالیست‌های این اوزان چهارگانه به این شرح هستند:

۵۵ کیلوگرم
الدانیز عزیزلی (آذربایجان) – نوگزاری تسورتسومیا (گرجستان)

۷۲ کیلوگرم
علی ارسلان (صربستان) – الوی غنی‌زاده (آذربایجان)

۷۷ کیلوگرم
زولتان لوای ( مجارستان) – آکژول محموداف (قرقیزستان)

۸۷ کیلوگرم
تورپان بی‌سلطانوف ( دانمارک) – زورابی داتوناشویلی (گرجستان)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *