خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

خداحافظی ستاره کشتی آمریکا؛ رقیب یزدانی به کادر فنی پیوست

جیمز گرین،کشتی آمریکا
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

20 فروردین 1401


ساعت :

۱۱:۴۰

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

ستاره کشتی آزاد آمریکا از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.


اختصاصی خانه کشتی– جیمز گرین، آزادکار وزن ۷۰ کیلوگرم کشتی آزاد آمریکا، و دارنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۱۵ و نقره ۲۰۱۷ از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

گرین نخستین بار در سال ۲۰۱۵ موفق شد با دوبنده تیم ملی کشورش، در مسابقات جهانی به مدال برنز برسد. او در مسابقات جهانی لاس وگاس، در وزن ۷۰ کیلوگرم مقابل حسن یزدانی باخت و به رده بندی رفت. گرین در انتخابی المپیک ۲۰۱۶ به وزن ۷۴ کیلوگرم آمد که مقابل جردن باروز راه به جایی نبرد. یک سال بعد، او به وزن ۷۰ کیلوگرم برگشت و در مسابقات جهانی پاریس ۲۰۱۷، به فینال رسید اما در فینال مقابل فرانک چامیزو از ایتالیا شکست خورد تا همچنان در حسرت طلا بماند.

او روز گذشته به صورت رسمی خداحافظی اش از دنیای قهرمانی و دایره طلایی را اعلام کرد تا وارد جرگه مربیان شود. گرین از این به بعد، به عنوان مربی توسعه کشتی در آمریکا فعالیت خواهد کرد.

او در دپارتمان تیم‌های ملی کشتی ایالات متحده آمریکا، و در کادر مربیان تیم ملی کشتی آزاد آمریکا، دستیار بیل زادیک خواهد بود. گرین وظایفی چون مدیریت کشتی گیران نخبه رده سنی کشتی آزاد ایالات متحده و مدیریت برنامه شتابدهی نخبگان در مرکز آموزشی المپیک و پارالمپیک ایالات متحده در کلرادو را انجام خواهد داد.

در همین راستا، بیل زادیک، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد آمریکا درباره این موضوع گفت:

من بسیار هیجان زده هستم که جیمز گرین را به عنوان مربی توسعه ملی خود به کادر آزاد مردان کشتی ایالات متحده اضافه کنم. من مطمئن هستم که جیمز تخصص و تجربه استثنایی خود در کشتی را در ادامه ارتقای گروه های سنی نخبه تیم ایالات متحده به کار می گیرد تا افتخارات جدیدی را به ارمغان بیاورد. شخصیت قوی جیمز دارایی فوق العاده ای خواهد بود و بدون شک به او کمک می کند تا به هر یک از ورزشکاران در حال رشد ما کمک کند تا به بالاترین پتانسیل انسانی و ورزشی خود برسند.

ریچ بندر، مدیر اجرایی کشتی ایالات متحده آمریکا هم در این باره، گفت:

کشتی ایالات متحده از استخدام جیمز گرین به عنوان مربی ملی توسعه سبک آزاد ما بسیار خوشحال است. جیمز دانش و تجربه زیادی در کشتی دارد که آن را به تیم ایالات متحده می آورد. ما مشتاق استقبال از جیمز و خانواده اش در کلرادو اسپرینگز، مرکز آموزشی المپیک و پارالمپیک ایالات متحده و کشتی ایالات متحده هستیم. ما مطمئن هستیم که جیمز تأثیری فوری بر برنامه توسعه خواهد داشت و آهنربایی برای بهترین و باهوش ترین کشتی گیران جوان آمریکا خواهد بود. اتفاقات خوبی برای برنامه تحت رهبری جیمز در پیش است.

همچنین گرین، در متن پیام خداحافظی اش از دنیای کشتی گفت:

من همه چیز را تا آنجا که ممکن بود به عنوان یک مبارز در رشته کتشی انجام دادم و فارغ از هر نتیجه‌ای، به جواب‌های زیادی در مورد سوالاتم رسیدم و البته سوال‌های بی‌جواب بسیاری هم برایم باقی ماند. تمام چیزهایی که می‌توانم انجام دهم چه مسائل ذهنی و چه فیزیکی دو چیز مختلف هست که سعی می‌کنم از این پس آنها را در قالب مربی مرحله به مرحله در اختیار کسانی که می خواهند وارد کشتی شوند، قرار دهم. بی‌صبرانه منتظرم که دانش خودم را در زمینه کشتی برای تولد ستاره‌های جدید در اختیار ورزشکاران کشتی آمریکا قرار دهم.

گفتنی است جیمز گرین، در آخرین مسابقه خود پیش از خداحافظی، در جام یاشاردوغو ترکیه روی تشک رفت که در فینال وزن  70 کیلوگرم، مقابل امیرمحمد یزدانی از ایران شکست خورد و به نقره رسید.

 


*لشکرکشی آمریکایی ها برای پان آمریکن با ١٣ قهرمان جهان و المپیک

*آماده درخشش با تمام قوا؛ ترکیب آمریکا در مسابقات پان آمریکن اعلام شد

*جایگزینی تیم منتخب جهان به جای ایران برای مبارزه با کشتی گیران آمریکایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *