خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

دست باز بنا برای انتخاب سنگین‌ وزن بازی‌ های آسیایی و جهانی (عکس)

سنگین وزن های کشتی فرنگی
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

7 فروردین 1401


ساعت :

۲۰:۴۵

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

با توجه به حضور مدعیان متعدد در وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی، به نظر می‌رسد سرمربی تیم ملی دست بازی برای انتخاب کشتی گیر این وزن دارد.


اختصاصی خانه کشتی– دومین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان برای حضور در رقابت های کشتی قهرمانی آسیا در مغولستان، از روز ۲ فروردین آغاز شده و تا ۱۳ فروردین ماه در محل خانه کشتی شهید صدرزاده ادامه دارد.

مطمئنا یکی از چالش های پیش روی کشتی در سال آتی، حضور در بازی های آسیایی، رقابت های جهانی و بازی های کشورهای اسلامی است که با توجه به فاصله کم بازی های آسیایی و مسابقات جهانی، مربیان باید ترکیب های متفاوتی را راهی این دو مسابقه کنند.

یکی از نقاط قوت تیم ملی کشتی فرنگی، در وزن ۱۳۰ کیلوگرم است که سه کشتی گیر مدعی، امین میرزازاده، علی اکبر یوسفی و امیر قاسمی منجزی حضور دارند.

یوسفی در رقابت های جهانی نروز موفق به کسب مدال طلا شد تا اولین طلای تاریخ سنگین وزن کشتی فرنگی را کسب کند. میرزازاده در رقابت های امیدهای جهان طلا گرفت و منجزی هم در مسابقات ارتش های جهان برنز گرفت و سپس در جام تختی، اول شد تا دوباره نام خودش را به عنوان مدعی سنگین وزن مطرح کند.

حالا با توجه به فاصله کم رقابت های جهانی و بازی های آسیایی، محمد بنا دست بازی دارد تا در سنگین وزن بدون سردرد، نفراتی مطمئن را راهی مسابقات کند.

رقابت های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی جهان روزهای ۱۹ تا ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ در بلگراد پایتخت صربستان و بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین نیز روزهای ۱۹ تا ۳۰ مهر ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد که باید دید بنا در این مسابقات از کدام نفرات برای سنگین وزن استفاده می کند. البته به نظر می رسد اگر مشکل خاصی پیش نیاید، قاسمی منجزی راهی مسابقات قهرمانی آسیا در مغولستان شود که مطمئنا عملکرد او در این مسابقات می تواند نقش مهمی در حضور او در بازی های آسیایی و مسابقات جهانی داشته باشد.

رقابت های کشتی فرنگی جام تختی روزهای ۴ تا ۶ اسفند در اهواز برگزار شد که این مسابقات آخرین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی بود و قرار است نفرات مد نظر کادر فنی، در اردو و تورنمنت های مختلف محک بخورند تا نهایتا ترکیب تیم ملی برای حضور در بازی های آسیایی و رقابت های جهانی مشخص شود.

عکس از: سایت فدراسیون کشتی 

 

 


*ویدیو اختصاصی؛ محسن نژاد: پویا همه را اذیت میکند؛ دادمرز: حوصله مان سر می رود

* گرجستان با پتریاشویلی، یاکوبیشویلی و لومتادزه در قهرمانی اروپا

*ماگومد ابراگیموف: به دلیل روزه گرفتن در ماه رمضان نمی توانم در قهرمانی آسیا حاضر شوم

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *