خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

تنور داغ انتخابی در ۸۶ کیلوگرم؛ مچ‌اندازی دوباره رفقای قدیمی

نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

15 تیر 1401


ساعت :

۲۱:۰۷

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

مسابقه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در وزن ۸۶ کیلوگرم، با حضور حسن یزدانی، علیرضا کریمی و محسن مصطفوی برگزار می شود.


اختصاصی خانه کشتی– با رسیدن مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد به ایستگاه پایانی، یکی از جذاب ترین مسابقات در وزن ۸۶ کیلوگرم برگزار می شود.

وزنی که در سال های اخیر، در سیطره حسن یزدانی بوده و حالا برای آنکه بار دیگر در مسابقات جهانی نماینده ایران باشد، باید در انتخابی پیروز شود.

بیشتر بخوانید:

یزدانی به واسطه قهرمانی در مسابقات جهانی نروژ، به همراه کامران قاسمپور و امیرحسین زارع از حضور در مراحل مختلف چرخه انتخابی معاف شد تا فقط در مرحله پایانی به روی تشک برود.

از سوی دیگر، محسن مصطفوی، آزادکار اهل آذربایجان شرقی در مسابقات قهرمانی کشور موفق شد بر سکوی نخست بایستد تا نماینده ایران در اولان‌باتور باشد. مصطفوی پس از کسب مدال برنز قهرمانی آسیا، در جام تختی به دلیل مصدومیت نتوانست روی تشک برود و با تحویل مدارک پزشکی، باید در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی روی تشک برود.

علیرضا کریمی دیگر مدعی این وزن، پس از مدتی دوری از کشتی دوباره به تشک برگشته تا نشان دهد همچنان رویاهای بزرگی در سر دارد. کریمی که در سال های اخیر در اوزان ۸۶، ۹۲ و ۹۷ کیلوگرم کشتی گرفته، امسال دوباره به وزن اصلی خود برگشته و قصد دارد در این وزن دوبنده تیم ملی را به دست آورد. کریمی در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا رسید، در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ در وزن ۹۲ کیلوگرم نقره کسب کرد و پس از آن در کسب سهمیه المپیک توفیقی نداشت و مدتی از تشک دور بود. حالا دارنده مدال نقره و برنز جهان، با قهرمانی در انتخابی جام تختی و مسابقات جام تختی، خود را به مرحله آخر انتخابی تیم ملی رسانده.

ایستگاهی که کریمی باید در ابتدا با محسن مصطفوی دیدار کند و برنده این دو به مصاف حسن یزدانی خواهد رفت. در این مرحله اگر حسن یزدانی در مبارزه اول به برتری برسد، دوبنده تیم‌ ملی در رقابت‌های جهانی صربستان را به دست خواهد آورد و در غیر این صورت دوبنده تیم‌ ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که به دو پیروزی از ۳ مبارزه برسد.

حسن یزدانی

علیرضا کریمی

7 دیدگاه برای “تنور داغ انتخابی در ۸۶ کیلوگرم؛ مچ‌اندازی دوباره رفقای قدیمی
  1. Ali گفت:

    تیلور بجز وزن ۸۶ در هر وزنی بود رکرد کارولین را می‌زد همین جمله در بزرگ بودن پهلوان حسن کافیست آقای کریمی بسیار کشتی گیر خوبی هستن ولی در برابر حسن آقا حرفی برای گفتن نداره ایشان اگر در همان وزن ۹۷ کلیو ادامه می‌داد به یقین صاحب چندین مدال جهانی میشد ولی این امر بر همگان مسجل میباشد که پهلوان حسن و پهلوان قاسمپور حریفان شکست ناپذیری در دنیایی کشتی می‌باشند.

  2. M گفت:

    من فقط به عشق حسن کشتی نگاه میکنم.اگر حسن نباشه میخام کشتی نباشه

  3. حسین گفت:

    به غیرازیزدانی هرکی بره ۸۶مسابقه های جهانی روتوفیقی بدست نمیاره.بعدم کسی که قهرمان جهانه همه به عشق اومنتظرن مسابقات آغازبشه انتخابی چه معنی میده.

  4. Kg گفت:

    حسن یزدانی پلنک جویبار حالا حالا کسی نیست که شکستن دهد فقط حاج حسن یدونه است

  5. A.sgnlj گفت:

    درست است ولی کریمی هم کاملا آماده اومده و تجربه ثابت کردی کریمی اینطور پای ثابت اوکدنی خطرناک شده همیشه پس حسن باید حواسش خیلی جمع باشه.

  6. John smith گفت:

    مبارزه اصلی بین کریمی و یزدانی، مصطفوی تو اولان باتور به پونیا کی ۶ بر ۰ باخت که حسن یزدانی ۱۰ بر صفر برده بودش، کریمی هم فکر نکنم بتونه شگفتی ساز بشه چون آمادگی یزدانی روزبه روز داره بیشتر میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *