خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

تنها انتخابی کشتی فرنگی در سنگین وزن؛ گره ۱۳۰ کیلوگرم بالاخره باز می‌شود؟ (عکس)

نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

17 تیر 1401


ساعت :

۱۹:۴۰

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی قصد دارد در ۱۳۰ کیلوگرم انتخابی مستقیم برگزار کند.


اختصاصی خانه کشتی– همزمان با برگزاری مرحله نهایی چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در روز یک‌شنبه، محمد بنا هم قصد دارد تا در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، بین‌ امین میرزازاده و علی‌اکبر یوسفی مسابقه رو در رو برگزار کند.

بیشتر بخوانید:

دوئل مازنی‌ها در ۹۷ کیلوگرم؛ چه کسی برنده نبرد گلیج و محمدیان می‌شود؟

در ابتدا قرار بود در وزن ۶۰ کیلوگرم هم بین علیرضا نجاتی و مهدی محسن‌نژاد انتخابی برگزار شود که کادر فنی آن را لغو کرد.

رقابت نزدیک یوسفی و میرزازاده، از سال گذشته شروع شد؛ جایی که میرزازاده پس از حضور در المپیک، قرار بود نماینده ایران در مسابقات جهانی باشد اما در فاصله چند روز به شروع مسابقات، به دلیل ابتلا به کرونا مسابقات را از دست داد و یوسفی جایگزین او شد.

یوسفی از فرصت به دست آمده به خوبی بهره برد و با قهرمانی در نروژ، اولین‌ طلای تاریخ کشتی فرنگی در سنگین وزن، در مسابقات جهانی را کسب کرد و میرزازاده هم در ادامه به قهرمانی امیدهای جهان رسید.

با آغاز چرخه مد نظر محمد بنا، امیر قاسمی‌منجزی، یوسفی و میرزازاده سه سنگین‌وزن مد نظر بنا بودند که منجزی در قهرمانی آسیا توفیقی نداشت تا از چرخه کنار برود.

یوسفی و میرزازاده هم در مسابقات بین‌المللی قزاقستان به روی تشک رفتند که در نیمه‌نهایی در کشتی با یکدیگر، میرزازاده با نتیجه ۲ بر ۲ قهرمان جهان را شکست داد و در فینال خودش مغلوب شد تا کار در این وزن حسابی گره بخورد و سرمربی تیم ملی تصمیم به انتخابی مستقیم بگیرد.

شرایط برگزاری مسابقه این وزن به این شرح است؛ با توجه به برگزاری پنج مرحله از چرخه ی انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی، در خصوص وزن ۱۳۰ کیلوگرم مقرر گردید در تاریخ ۱۹ تیرماه در ششمین مرحله از چرخه انتخابی، مسابقه بین امین میرزازاده و علی اکبر یوسفی برگزار شود.

الف) با توجه به پیروزی امین میرزازاده در رقابت های بین المللی تورلیخانوف قزاقستان مقابل یوسفی، در صورتی که او به یک به پیروزی برسد، بعنوان نفر برتر شناخته می شود.

ب) یوسفی برای ملی پوش شدن باید ۲ پیروزی مقابل میرزازاده بدست آورد.

حالا باید دید این مسابقه می‌تواند گره کور وزن ۱۳۰ کیلوگرم را باز کند یا بنا همچنان برای انتخاب نفر مدنظرش دچار سر درد می‌شود؟

علی اکبر یوسفی

امین میرزازاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *