خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

نبرد تاج و تخت در سنگین‌وزن؛ رقابت محبی، زارع و معصومی در ۱۲۵ کیلوگرم (عکس)

نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

17 تیر 1401


ساعت :

۱۱:۱۹

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

دو کشتی گیر مطرح سنگین وزن به همراه امیررضا معصومی جوان برای رسیدن به دوبنده ۱۲۵کیلوگرم تلاش می‌کنند.


اختصاصی خانه کشتی–  تا یک‌دهه قبل شاید کشتی‌های سنگین‌وزن برای هواداران کشتی جذابیت کم‌تری داشت اما در سال‌های اخیر، با اضافه شدن تکنیک و سرعت به کشتی‌های این وزن، جذابیت آن بالا رفته و بینندگان کشتی را مجذوب خود کرده است.

بیشتر بخوانید:

به بهانه انتخابی تیم‌ملی؛ روزی که پادشاهی یزدانی در ۸۶کیلوگرم آغاز شد (عکس)

رقابت سنگین‌وزن‌های کشتی آزاد برای پوشیدن دوبنده تیم ملی هم از این دایره خارج نیست و حضور سه کشتی گیر یعنی امیرحسین زارع، یداله محبی و امیررضا معصومی، می‌تواند گویای سختی و جذابیت این مسابقات باشد.

این سه کشتی‌گیر در حالی باید روز یکشنبه، ۱۹تیرماه در مرحله پایانی چرخه انتخابی تیم‌ ملی شرکت کنند که با توجه به سطح نزدیک و رقابت سخت آن‌ها، می‌توان انتظار موفقیت هرکدام از آن‌ها را داشت و همین پیش‌بینی را سخت کرده‌.

امیرحسین زارع، جوان اول کشتی ایران، سال گذشته یک سال رویایی را پشت سر گذاشت. این سنگین‌وزن آملی ابتدا در المپیک توکیو به مدال برنز رسید و در‌ ادامه در مسابقات جهانی نروژ آن‌ را به طلا ارتقا داد تا پس از سه دهه، و پس از زنده یاد علیرضا سلیمانی، در سنگین وزن برای ایران طلا کسب کند. همین مدال او را از حضور در مراحل ابتدایی چرخه انتخابی معاف کرد تا حالا در مرحله نهایی با قهرمان کشور و قهرمان جام تختی مصاف کند.

البته زارع چندی پیش در تورنمنت بین‌المللی قزاقستان هم کشتی گرفت و به مدال طلا رسید اما در کشتی‌های او نشانی از آمادگی سال قبل دیده نشد که به نظر می‌رسد برای مسابقات انتخابی به آمادگی کامل رسیده باشد.

در سوی دیگر، یداله محبی که حالا یکی از با تجربه‌های کشتی به شمار می‌رود، در حالی پا روی تشک می‌گذارد که سابقه حضور در دو جهانی ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ را دارد و در صورت حضور در صربستان، از این حیث هت تریک و سومین جهانی خود را تجربه می‌کند. محبی سال گذشته در جام تختی که از مراحل پوشیدن دوبنده تیم ملی در المپیک بود، در یک کشتی پرحاشیه به عباس فروتن باخت و معتقد بود کادرفنی باید به او حق حضور در انتخابی المپیک را بدهد اما چنین نشد. دارنده سه مدال طلای آسیا، امسال در گرگان قهرمان کشور شد و در مسابقات قهرمانی آسیا به طلا رسید تا مستقیم راهی مرحله نهایی چرخه شود.

سومین ضلع مثلث مدعیان این وزن اما مانند سال‌های قبل امین طاهری نیست؛ امیررضا معصومی، پدیده جوان کشتی دیگر کشتی گیر این وزن است که با سن و سال کم، خود را به دایره مدعیان وارد کرده تا نشان دهد وارث خوبی برای فردین معصومی بوده و کشتی را از پدرش به خوبی به ارث گرفته.

معصومی که طلای نوجوانان جهان را در کارنامه دارد، در جام تختی با برتری مقابل مهدی هاشمی در یک کشتی پرحاشیه، به ایستگاه نهایی تیم ملی رسید تا حالا برای بزرگان این وزن خط و نشان بکشد.

کشتی‌های این وزن به این صورت برگزار خواهد شد؛ با استناد به حالت اول از چرخه انتخابی تیم‌ملی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، بین یداله محبی دارنده مدال طلای رقابت‌های قهرمانی کشور و امیررضا معصومی نفر اول جام تختی یک دیدار برگزار خواهد شد و برنده این دو کشتی‌گیر به مصاف امیرحسین زارع خواهد رفت.
در صورتیکه در مبارزه اول زارع برنده شود، دوبنده تیم‌ملی را به دست خواهد آورد؛ در غیر این صورت دوبنده تیم‌ ملی به کشتی‌گیری خواهد رسید که به ۲ پیروزی از ۳ مبارزه دست پیدا کند.

امیرحسین زارع - علی سوادکوهی

یداله محبی

امیررضا معصومی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *