خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

علی سوادکوهی: توانایی من از آسیا بالاتر است؛ به دنبال شکست دادن جردن هستم

علی سوادکوهی
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

14 اردیبهشت 1401


ساعت :

۱۲:۲۹

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

ستاره کشتی ایران در وزن ۷۹ کیلوگرم، آماده است تا عازم رقابت های جهانی شود.


اختصاصی خانه کشتی– علی سوادکوهی در سال های اخیر، یکی از جوان اول‌های کشتی ایران بوده؛ کشتی گیر خوش تکنیکی که در چند سال اخیر پای ثابت مسابقات بین المللی بوده و در مسابقات مختلف به میدان رفته که حاصل آن یک برنز زیر ۲۳ ساله های جهان، یک طلا، یک نقره و یک برنز آسیا بوده. سوادکوهی سال گذشته نتوانست در وزن ۷۴ کیلوگرم عازم المپیک شود و امسال با قهرمانی در مسابقات کشوری، بار دیگر مسافر قهرمانی آسیا شد. سوادکوهی در سال ۲۰۲۰ برنز آسیا را کسب کرد و در ۲۰۲۱ به نقره رسید تا بالاخره امسال در اولان باتور، آن را به طلا تبدیل کرد.

حالا او که یکی از مدعیان اصلی دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی است، باید خود را آماده رقابت با رقبایی مانند بهمن تیموری و محمد نخودی کند تا بتواند عازم مسابقات جهانی شود.

به همین بهانه، او در گفت و گویی اختصاصی با خانه کشتی به بررسی شرایط خود پرداخت.

ابتدا از مسابقات قهرمانی آسیا و سطح آن بگویید؛ با توجه به اینکه به نظر می رسید کشتی های سختی داشتی و در فینال با تلاش زیاد به طلا رسیدی.

مسابقات کشتی قهرمانی آسیا سطح خوبی داشت اما طبیعی است که به نسبت جهانی سطح پایین تری داشته باشد. از طرفی انتظارات از من زیاد است و توانایی ام خیلی بیشتر از آسیا. خوشبختانه در این دوره از مسابقات توانستم بعد از یک نقره و یک برنز که در سال های قبل کسب کرده بودم، به مدال طلا برسم و ذره ای از زحمات خود و اطرافیانم را جبران کنم.

با توجه به تجربه و سابقه شما، همانطور که گفتی شاید دیگر آسیا میدان بزرگی برایت نباشد و بهتر است روی مسابقات جهانی تمرکز کنی که قطعا هدف خودت هم هست؛ برای این موضوع چه برنامه ای داری؟

من از ابتدای چرخه انتخابی با برنامه و تلاش زیادی جلو آمدم و امیدوارم در ادامه و در صورت صلاحدید کادر فنی، لیاقت پوشیدن دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی صربستان را داشته باشم و با برنامه ریزی دقیق، با خوشرنگ ترین مدال برگردم و امیدوارم با دعای مردم به این مهم برسم.

در این مدت در اکثر مسابقات از جمله قهرمانی کشور، یاشاردوغو و قهرمانی آسیا عملکرد خوبی داشتی و فقط در ترکیه نتوانستی به قهرمانی برسی که به نظر می رسید با ناداوری به جردن باروز باختی.

برای کشتی با جردن خیلی فکر کردم و او را آنالیز کرده بودیم. اما متاسفانه این برنامه عملی نشد و آن اتفاق باعث شد شکست بخورم اما انشالله بتوانم در مسابقات آتی او را شکست دهم.

سال گذشته، در مقاطعی در وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی گرفتی و مدعیانی مانند مصطفی حسین خانی را هم شکست دادی و نگاهی به المپیک داشتی؛ چه شد که از المپیک جا ماندی و برنامه وزنی ات برای آینده چیست؟

پارسال هدفم این بود که در وزن ۷۴ کیلوگرم برای حضور در المپیک بجنگم و در لیگ هم مصطفی حسین خانی را شکست دادم اما به دلایلی نگذاشتند در این وزن کشتی بگیرم.  الان رقابت در این وزن، برایم سخت است چون وزنم بالاتر رفته و با توجه به قانون وزن کشی در صبح روز مسابقه، نمیتوانم در این وزن کشتی بگیرم. هدفم این است که تا مسابقات جهانی در همین وزن ۷۹ کیلوگرم بمانم و بعد از آن، به یک وزن بالاتر بروم تا در آن وزن کشتی بگیرم و برای موفقیت تلاش کنم. از همه کسانی هم که در این مسیر سخت کنارم بودند و زحمت کشیدند، از صمیم قلب تشکر می کنم.


*کشتی‌گیری که در قهرمانی آسیا ققنوس شد؛ ستاره ژاپنی برای رقبا خط و نشان کشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *