خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

واکنش مامیاشویلی به غیبت روسیه در جهانی: هیتلر هم این کار را نکرده بود!

میخائیل مامیاشویلی
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

7 شهریور 1401


ساعت :

۱۴:۲۱

منبع:

ایسنا

رئیس فدراسیون کشتی روسیه از غیبت قطعی ورزشکاران روسیه در رقابت های جهانی بلگراد ابراز ناراحتی کرد.


خانه کشتی– میخائیل مامیاشویلی رئیس فدراسیون کشتی روسیه درباره غیبت ورزشکاران این کشور در رقابت های جهانی ۲۰۲۲ بلگراد به صحبت پرداخت و از این شرایط گله کرد:

وضعیت تعلیق ما احتمالاً روی کشتی گیران تاثیر بگذارد. نقض بی‌سابقه ورزشی هر چقدر هم پیش پا افتاده به نظر برسد نه حتی اصول ورزشی، بلکه حقوق بشر را هم زیر پا گذاشته است. این ورزشکاران بهترین دوره زندگی خود را وقف تمرین سخت و طاقت فرسا کردند. توجه داشته باشید هیتلر به همه ورزشکاران اجازه حضور در المپیک ۱۹۳۶ را داد. معلوم می‌شود هیتلر از کسانی که اکنون روسیه را از صحنه رقابتهای ورزشی بیرون انداخته‌اند بردبارتر است. پس چگونه می‌توان این تصمیم را درک کرد؟

او در ادامه گفت:

واضح است که امسال اجازه حضور در مسابقات جهانی را نخواهیم داشت اما حداقل توضیح قابل قبولی بدهند که به چه دلیل روس ها در انتخابی بازی های المپیک شرکت نکنند. ما به خوبی به یاد داریم زمانی که جهان دموکراتیک صربستان را بمباران کرد، صرب ها اجازه رقابت نداشتند، نه کسانی که آنها را بمباران می‌کردند. روسیه اکنون تلاش خواهد کرد تا در سال ۲۰۲۲ رقابت های داخلی را سازماندهی کند تا بتوانند کشتی گیران خود را آماده و روی فرم نگه دارند.

مامیاشویلی درباره عدم انتخاب رومن ولاسف برای المپیک توکیو گفت:

دوست ندارم با جزئیات به گذشته برگردم اما فکر می کنم اشتباه در این زمینه رخ داد و مربیانی که مسئول بودند اشتباه کردند. من هم هیچ مسئولیتی برای خودم نمی پذیرم. رومن یک ورزشکار قوی و شایسته است و چند هفته پس از المپیک در مسابقات قهرمانی جهان درخشش خود را ثابت کرد.

او در پایان درباره رقابت با کشتی گیران ایران و بلاروس در آینده نزدیک گفت:

تیمی را برای مسابقات به یاد الکساندر مدوید به مینسک خواهیم فرستاد. امیدواریم در مسابقات کنستانتین ویروپایف در ایرکوتسک میزبان تیم های بلاروس، قرقیزستان، ارمنستان، گرجستان، آذربایجان و سایر کشورهای برادر باشیم. ما منتظر آنها در لیگ پادوبنی مسکو هستیم، مذاکرات سازنده در این مورد در حال انجام است.


*رقابتهای جهانی بدون روسیه، حتی ارزش تماشا کردن هم ندارد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *