خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

کشتی آزاد قهرمانی اروپا؛ آکگول دوباره قهرمان شد، چامیزو در گام آخر کم آورد

کشتی آزاد قهرمانی اروپا
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

10 فروردین 1401


ساعت :

۲۳:۴۸

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی اروپا با مشخص شدن نتایج پنج‌وزن دوم به پایان رسید.


اختصاصی خانه کشتی– برگزاری رقابت‌های رده‌بندی و فینال پنج‌وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی اروپا در بوداپست، پرونده این مسابقات بسته شد.

در وزن ۶۱کیلوگرم، آرسن هاروتیونیان با نتیجه قاطع ۱۵بر ۲ سلیمان آتلی از ترکیه را شکست داد و به مدال طلا رسید. گئورگی والنتینوف از بلغارستان و گریگورف از لهستان هم به مدال برنز رسیدند.

در وزن ۷۴کیلوگرم و در یکی از کشتی‌های جذاب این مسابقات، تیموراز سالکازانوف از اسلواکی با نتیجه ۷بر۵ فرانک چامیزوی ایتالیایی را از پیش برداشت و به طلا رسید. سولاوا از گرجستان و بایراموف از آذربایجان هم بر سکوی سوم ایستادند.

در وزن ۸۶کیلوگرم، ناظم امینه از سن مارینو بر ابوبکر آباکاروف از آذربایجان غلبه کرد و به طلا رسید و در پشت سر آن‌ها، جزیه‌رزانسکی از لهستان و گوسن از ترکیه هم سوم شدند.

در وزن ۹۲ کیلوگرم و در یک کشتی جذاب اکتورک از ترکیه با نتیجه ۶بر ۱ باتائف بلغار را شکست داد و در رده‌بندی هم مایسورادزه گرجی و نورماگمدوف آذربایجانی با غلبه بر حریفان به برنز رسیدند.

در سنگین وزن و در دوئل میان رقبای سنتی، طاها آکگول ترکیه‌ای بار دیگر در اروپا بر گنو پتریاشویلی غلبه کرد و بر سکوی نخست اروپا ایستاد. پس از این دو قهرمان عنوان‌دار، لیگتی از مجارستان و باران از لهستان هم سوم شدند.

 


*کشتی آزاد قهرمانی اروپا؛ درخشش روس‌ها با پرچم کشورهای دیگر در روزگار تحریم کشتی روسیه (عکس)

*کشتی آزاد قهرمانی اروپا؛ باخت حاجی علیف در دوئل با موسکایف؛ همان همیشگی در سنگین‌وزن ادامه دارد

*گرجستان با پتریاشویلی، یاکوبیشویلی و لومتادزه در قهرمانی اروپا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *