خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

کشتی آزاد قهرمانی اروپا؛ نهمین تاجگذاری آکگول با طعم پنج‌گانه مقابل پتریاشویلی (عکس)

طاها آکگول و گنو پتریاشویلی ، رقابت های کشتی قهرمانی اروپا 2022
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

11 فروردین 1401


ساعت :

۱۵:۲۷

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

در فینال سنگین وزن رقابت های کشتی آزاد قهرمانی اروپا، دو ستاره نامدار ترکیه و گرجستان بار دیگر مقابل یکدیگر قرار گرفتند


اختصاصی خانه کشتی– رقابت های کشتی قهرمانی اروپا، از روزهای گذشته و در بخش آزاد به میزبانی بوداپست مجارستان آغاز شد که حسن ختام این مسابقات، کشتی زیبای دو قهرمان جهان و المپیک بود.

در این مسابقات کشتی گیران مطرح مختلفی مانند حاجی علیف، موسکایف، بایتسایف، سالکازانوف، آکگول، پتریاشویلی و… شرکت کرده بودند که همین موضوع حساسیت این مسابقات را دو چندان کرد.

مطمئنا یکی از جذاب ترین نبردهای سال های اخیر مسابقات قهرمانی اروپا، به کشتی طاها آکگول و گنو پتریاشویلی بر می گردد. دو سنگین وزن نامدار و قهرمانان جهان و المپیک، که در سال های اخیر پای ثابت سکوهای جهانی و المپیک بوده اند و همیشه در اروپا دوئلی تماشایی داشته اند.

در مسابقات امسال هم این دو رقیب دیرینه، در بالا و پایین جدول مسابقات قرار داشتند که به راحتی رقبای خود را کنار زدند و به ایستگاه پایانی رسیدند. این دو کشتی گیر تا کنون ۸ بار با یکدیگر مسابقه داده اند که ۲ مسابقه آن در مسابقات جهانی بوده و ۶ رقابت در قهرمانی اروپا.

آکگول و پتریاشویلی در مسابقات جهانی ۲۰۱۷، به فینال رقابت ها رسیدند که کشتی گیر گرجستانی با نتیجه ۱۰ بر ۸ سنگین وزن ترکی را شکست داد.

آن ها دو سال بعد و در جهانی ۲۰۱۹ نورسلطان به فینال رسیدند که کشتی آن ها با نتیجه ۶ بر ۶ به پایان رسید اما پتریاشویلی به دلیل قانون کسب امتیاز آخر، قهرمان جهان شد.

علاوه بر این، آن ها تا پیش از مسابقات امسال، ۵ بار در رقابت های قهرمانی اروپا پنجه در پنجه یکدیگر انداخته بودند که در این بخش کفه ترازو به سمت قهرمان المپیک ریو سنگینی می کند. طاها آکگول تا کنون در مسابقات قهرمانی اروپا ۲۰۱۶، ۲۰۱۷، ۲۰۱۸، ۲۰۱۹و ۲۰۲۱  مقابل حریف دیرینه خود قرار گرفت که ۴ برد و ۱ باخت در کارنامه اش دیده می شود.

پتریاشویلی در مسابقات قهرمانی اروپا ۲۰۱۶، پیش از رسیدن به فینال در یک کشتی جذاب، در حالی که ابتدا شش بر صفر از رقیب خود عقب بود، در نهایت با نتیجه ۸ بر ۸ به برتری رسید.

هشتمین پرده از مسابقه جداب این دو ستاره دنیای کشتی، شب گذشته و در فینال رقابت های قهرمانی اروپا مجارستان برگزار شد که آکگول با نتیجه ۵ بر ۲ رقیب گرجی را شکست داد و برای نهمین بار فاتح اروپا شد.

نتایج پنج پیروزی طاها مقابل گنو در مسابقات اروپایی به این شرح است:

قهرمانی اروپا ۲۰۱۷: طاها ۱۴ گنو ۴

قهرمانی اروپا ۲۰۱۸: طاها ۲ گنو ۱

قهرمانی اروپا ۲۰۱۹: طاها ۷ گنو ۰

قهرمانی اروپا ۲۰۲۱: طاها ۶ گنو ۱

قهرمانی اروپا ۲۰۲۲: طاها ۵ گنو ۲


*کشتی آزاد قهرمانی اروپا؛ باخت حاجی علیف در دوئل با موسکایف؛ همان همیشگی در سنگین‌وزن ادامه دارد

*کشتی آزاد قهرمانی اروپا؛ درخشش روس‌ها با پرچم کشورهای دیگر در روزگار تحریم کشتی روسیه (عکس)

*کشتی آزاد قهرمانی اروپا؛ آکگول دوباره قهرمان شد، چامیزو در گام آخر کم آورد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *