خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

از قرقیزستان تا ترکیه؛ نقشه راه پیش روی کشتی برای رسیدن به المپیک چیست؟

حسن یزدانی - دیوید تیلور
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

7 آبان 1402


ساعت :

۲۱:۴۹

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

کشتی ایران برای کسب سهمیه های المپیک پاریس دو تورنمنت مهم را پیش رو دارد.


اختصاصی خانه کشتی– رقابت های المپیک پاریس از مرداد ماه سال آینده آغاز می شود که کشتی گیران در روزهای ۱۵ تا ۲۱ مرداد در شش وزن کشتی آزاد و فرنگی به مصاف رقبا خواهند رفت.

بر این اساس مسابقات جهانی ۲۰۲۳ اولین مرحله از گزینشی المپیک بود که کشتی آزاد ایران موفق به کسب سه سهمیه در اوزان ۶۵، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم شد و سه سهمیه دیگر در اوزان ۵۷، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم باقی مانده؛ در کشتی فرنگی هم ملی پوشان در بلگراد به ۴ سهمیه در ۶۰، ۶۷، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم شدند و در دو وزن ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم کشتی ایران باید در مسابقات کسب سهمیه شرکت کند.

بر اساس اعلام اتحادیه جهانی، کشتی دنیا در مسیر رسیدن به المپیک پاریس ۵ مرحله مسابقات کسب سهمیه دارد که این مسابقات شامل مسابقات قاره ای و یک دوره مسابقات در سطح بین المللی است. یعنی کشتی گیران هر قاره ابتدا در یک مسابقه سطح قاره و گزینشی قاره های خود شانس خود را برای کسب سهمیه امتحان می کنند، و نهایتا درآخرین مرحله یک مسابقات در سطح جهان برگزار خواهد شد که سه نفر برتر این مسابقات بلیت المپیک را رزرو خواهند کرد. در مسابقات قاره ای هم فینالیست های هر وزن به سهمیه المپیک می رسند.

به این ترتیب ابتدا مسابقات گزینشی پان آمریکن (مکزیک- ۱ تا ۳ مارس)، مسابقات گزینشی قاره آفریقا (مصر- ۲۲ تا ۲۴ مارس)، مسابقات گزینشی قاره اروپا (آذربایجان- ۴ تا ۷ آپریل) و نهایتا مسابقات گزینشی قاره آسیا (قرقیزستان- ۱۹ تا ۲۱ آپریل معادل ۳۱ فروردین تا ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزار خواهد شد و سپس در آخرین مسابقه گزینشی در ترکیه، کشتی گیران در روزهای ۲۰ تا ۲۳ اردیبهشت برای کسب سهمیه رقابت می کنند.

این در حالی است که کشتی ایران در المپیک قبلی در توکیو، در کشتی آزاد هر ۶ سهمیه موجود را کسب کرده بود و نهایتا در اوزان ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم، توسط حسن یزدانی و امیرحسین زارع صاحب یک مدال نقره و یک برنز شد.

در کشتی فرنگی اما شاگردان محمد بنا ۵ سهمیه را در اوزان ۶۰، ۶۷، ۷۷، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم داشتند که حاصل آن یک طلای محمدرضا گرایی در ۶۷ و برنز هادی ساروی در ۹۷ کیلوگرم بود و در ۸۷ کیلوگرم هم ایران نماینده و سهمیه نداشت.

حالا با این اوصاف باید دید کادرهای فنی کشتی آزاد و فرنگی در مسیر رسیدن به پاریس چه برنامه ریزی هایی دارد تا نهایتا کشتی ایران بتواند با تمام قوا به فستیوال پنج حلقه برسد و نتایج درخشانی کسب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *