خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

قدردانی رئیس جمهور آذربایجان از کشتی گیران پس از قهرمانی در اروپا (عکس)

الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان
نویسنده:

امیررضا احمدی

تاریخ :

20 فروردین 1401


ساعت :

۲۲:۱۲

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

رئیس جمهور آذربایجان قهرمانی کشتی گیران این کشور در مسابقات قهرمانی اروپا را تبریک گفت.


اختصاصی خانه کشتی– رقابت‌های کشتی قهرمانی اروپا چندی پیش در بوداپست مجارستان برگزار شد که در غیاب روسیه، تیم ملی آذربایجان موفق شد بدرخشد و قهرمان این مسابقات شود.

به همین بهانه، الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان با کشتی‌گیران این کشور دیدار کرد.

در دیداری که بین رئیس جمهور کشور آذربایجان با ملی‌پوشان کشتی این کشور برگزار شد، الهام علی‌اف قهرمانی نمایندگان این کشور در قاره‌ سبز را تبریک گفت.

در این مسابقات شرکت کنندگان آذربایجانی در مجموع ۱۶ مدال در بخش‌های مختلف به دست آوردند که شامل ۳ طلا، ۶ نقره و ۷ برنز بود. 

رئیس جمهور آذربایجان، با تبریک این قهرمانی گفت:

اول بودن همیشه باعث افتخار است، به ویژه در مسابقاتی مانند مسابقات قهرمانی اروپا. کشتی برای همه ما، یک ورزش بومی و پرطرفدارترین ورزش در آذربایجان است. بنابراین وزارت ورزش ما باید توجه ویژه‌ای به این ورزش سنتی داشته باشد. من اطمینان دارم که در مسابقات بعدی هم پیشتاز خواهیم بود که مهم‌ترین آنها، بازی‌های المپیک است که دو سال دیگر برگزار می‌شود. تا برگزاری المپیک زمان زیادی باقی نمانده است و فکر می‌کنم از حالا باید برای موفقیت در این رقابت‌ها آماده شویم تا در آن مسابقات بار دیگر قدرت ورزش خود و کشورمان را نشان دهیم.

الهام علی‌اف در بخش دیگری از سخنانش خطاب به حاجی علیف کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد آذربایجان گفت:

از نظر من، تو قبلا یک مدال طلای المپیک گرفته‌ای. چون سه بار قهرمان جهان شده‌ای و مسابقات قهرمانی جهان هم‌سطح بازی‌های المپیک است. البته که در المپیک، مسابقات هیجان انگیزتر است، چون هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود و توجه کل جامعه جهانی را به خود جلب می‌کند. اما از نظر شرکت‌کنندگان و سطح رقابت، مسابقات جهانی با المپیک فاصله چندانی ندارد.

وی ادامه داد:

می‌دانم که بعد از بازی‌های توکیو، به فکر پایان دادن به ورزش حرفه‌ای خود بودی، اما چه خوب که در ورزش ماندی. هم ورزش و هم جوانان به نیاز دارند. یک الگوی واقعی برای ورزشکاران جوان هستی.

حاجی علیف، کشتی‌گیر سرشناس آذربایجان که در قهرمانی اروپا به مدال نقره رسید، در این دیدار به نمایندگی از ورزشکاران صحبت می‌کرد و گفت:

کشتی‌گیران برای کسب بهترین نتایج در بازی‌های پاریس تمام تلاش خود را می‌کنند.

در این دیدار الدانیز عزیزلی قهرمان کشتی فرنگی جهان، و سرمربیان تیم‌های کشتی آزاد و فرنگی آذربایجان، نامیک عبدالله اف و الکساندر تاراکانوف نیز حضور داشتند.


*آزادکاران ناشنوای اعزامی به المپیک مشخص شدند

*انتخاب‌های خاص بنا ادامه دارد؛ این‌بار حاشیه در ترکیب قهرمانی آسیا

*خداحافظی ستاره کشتی آمریکا؛ رقیب یزدانی به کادر فنی پیوست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *