خانه کشتی | رسانه تخصصی کشتی

شعار سایت

نصیری: کشتی گیران ما را با تهدید مجبور به کشتی گرفتن کردند؛ طبق قانون این حق را داشتیم که با ۶ کشتی گیر در فینال حاضر شویم

تیم کشتی استقلال-تهدید دبیر-فینال لیگ برتر آزاد
نویسنده:

مصطفی ذبیح زاده

تاریخ :

28 آذر 1399


ساعت :

۱۹:۳۲

منبع:

اختصاصی خانه کشتی

مسعود نصیری درباره اتفاقات به وجود آمده در فینال لیگ برتر کشتی آزاد توضیح داد.


خانه کشتیمسعود نصیری سرپرست تیم کشتی آزاد استقلال درباره حواشی به وجود آمده در دیدار نهایی لیگ برتر کشتی آزاد گفت:

اول از همه به کادر فنی و کشتی گیران تیم بازار بزرگ ایران بابت قهرمانی در این رقابت ها تبریک می گویم و برایشان آرزوی موفقیت های روزافزون دارم. اما معتقدم تیم ما در مرحله نیمه نهایی و نهایی در شرایط نابرابری مقابل حریفانش قرار گرفت.

وی در این باره ادامه داد:

پیش از شروع مسابقات دور رفت لیگ طبق صحبت هایی که با مسئولان سازمان لیگ داشتیم، قرار بر این بود که اگر تیمی به هر دلیلی ۵ کشتی گیرش را در اختیار نداشته باشد، مسابقه آن تیم می تواند به تعویق بیفتد. تیم ما برای حضور در دور نهایی سینا غلامی، امیر محمدی و عرفان جعفریان را به دلیل ابتلا به کرونا در اختیار نداشت. یونس امامی دیگر کشتی گیر تیم مان پس از دریافت قسط دوم قراردادش ناگهان محو شد و سر تمرین حاضر نشد. موبایلش را از دسترس خارج کرد و جوابمان را نداد که این موضوع برایمان خیلی عجیب و مشکوک است. داستان امیر محمد یزدانی را هم که همه می دانند و نمی توانستیم از او بهره ببریم. قصد داشتیم باقر یخکشی را جذب کنیم که آن هم صورت نگرفت. به همین خاطر از سازمان لیگ ده روز وقت خواستیم تا کشتی گیرانمان را برای حضور در مرحله نهایی آماده کنیم. حتی مدیرعامل باشگاه استقلال با فدراسیون تماس گرفت و از آن ها وقت خواست، اما فدراسیون به او گفت اگر مشکلی دارید تیمتان را از مسابقات خارج کنید.

نصیری افزود:

با این اوصاف در مسابقات نهایی حاضر شدیم و به فینال هم راه یافتیم. طبق اساسنامه لیگ این حق را داشتیم که در فینال تنها از ۶ کشتی گیر استفاده کنیم. اما فدراسیون کشتی این حق را از ما سلب کرد و با تهدید به محرومیت، خودشان ارنج تیم مان را چیدند و کشتی گیرانمان را وادار به کشتی گرفتن کردند. نادر حاج آقانیا و علیرضا رکابی که در نیمه نهایی دچار آسیب دیدگی شده بودند، مجبور شدند در فینال کشتی بگیرند و مصدومیتشان تشدید شد.

قهرمان کشتی ساحلی جهان درخصوص صحبت های رئیس فدراسیون کشتی در سالن مسابقات، توضیح داد:

رئیس فدراسیون کشتی در سالن مسابقات اعلام کرد که با مددی، مدیرعامل باشگاه استقلال تماس تلفنی داشت و او اعلام کرد که کشتی گیرانمان باید کشتی بگیرند. که بنده بعید می دانم مدیرعامل باشگاه استقلال بدون هماهنگی با ما چنین صحبتی کرده باشد. کجای قانون آمده است که وقتی دست رضا اطری به عنوان فرد برنده بالا می رود، مسئولان برگزاری مسابقات می توانند به خود اجازه دهند که کشتی گیرمان را که سردرد شدید داشت، بدون اینکه نرمش و گرم کند را وارد تشک کنند و مسابقه را برگزار کنند و دوباره دست رضا اطری را بالا ببرند؟

نصیری در پایان گفت:

بنده به عنوان مسئول یک باشگاه خصوصی که برای اولین بار در لیگ اقدام به تیمداری کردم، انتظار هیچ حمایتی از سازمان لیگ ندارم. تنها توقعم این بود که تبعیضی بین تیم ها قائل نشوند تا رقابت در فضای برابر بین همه تیم ها برگزار شود. امیدوارم دیگر شاهد بروز چنین اتفاقاتی در کشتی کشورمان نباشیم تا افرادی که علاقمند هستند در لیگ تیمداری کنند و به نوعی می خواهند به کشتی گیران این کشور کمک کنند، دلگرم شوند و حضورشان تداوم داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *